Salony meblowe Agata Meble i BRW reklamowały swoje oferty hasłem "rabat na cały asortyment" nie zaznaczając jednak, że nie wszystkie produkty objęte są promocją. Dlatego przedsiębiorcy oddadzą konsumentom 10 proc. wartości zakupów - poinformował w środę UOKiK.

W przesłanym komunikacie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podał, że Prezes UOKiK wydał dwie decyzje zobowiązujące do zmiany praktyk.

"Wątpliwości Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wzbudziły hasła reklamowe salonów meblowych Agata Meble oraz Black Red White. Promocja w sklepach BRW obowiązywała w styczniu, a w Agata Meble – w lutym i marcu ubiegłego roku" - wyjaśnił UOKiK.

Reklamy przedsiębiorców informowały, że kupując w obu salonach, konsument otrzyma 10-procentowy rabat na cały asortyment, a dodatkowo w Agata Meble klient mógł wybrać nieoprocentowane raty. W rzeczywistości, w salonach Agata Meble i BRW klient nie mógł skorzystać z rabatu, gdy chciał kupić produkty objęte innymi promocjami. Ponadto, w obu reklamach brakowało odniesienia do regulaminów, które informowały o rzeczywistych warunkach - zaznaczyli przedstawiciele Urzędu.

Agata Meble oraz Black Red White dobrowolnie zobowiązały się do zrekompensowania strat konsumentom. Klienci, którzy zrobili zakupy w obu salonach w określonym terminie, otrzymają zwrot 10 proc. wartości zakupów. Ponadto, obaj przedsiębiorcy poinformują klientów o decyzjach Prezesa UOKiK na łamach dzienników ogólnopolskich - zaznaczono.