Obecnie sieć liczy 40 sklepów.

"Kilka dni temu Grupa przejęła prawa do sieci franczyzowej Żółty Cesarz, do której należą trzy placówki (sklepy w Warszawie, Krakowie i Grudziądzu). Ponadto w ostatnich dniach uruchomione zostały dwa sklepy franczyzowe pod własnym logo w Kielcach i Wołominie oraz najnowsze własne delikatesy w poznańskiej Posnanii" - czytamy w komunikacie.

"Liczymy na zwiększenie liczby sklepów w kolejnych latach do ok. 100 placówek. Stawiamy tu na franczyzę, nasz program w tym zakresie cieszy się dużym zainteresowaniem wśród partnerów. W przyszłym roku chcemy uruchomić supermarket z ekologiczną żywnością w Warszawie, a potem kolejne w dużych miastach w Polsce. Planujemy również wzmożone działania edukacyjne w zakresie atutów produktów organicznych. To najważniejsze cele naszej Grupy na kolejne lata. Dane z rynków bardziej rozwiniętych niż polski i doświadczenia obecnych w nich sieci wskazują, że sprzedaż żywności organicznej będzie w Polsce szybko rosła. Jako największy hurtownik i detalista w Polsce chcemy rosnąć szybciej niż konkurenci na perspektywicznym rynku. I mamy ku temu solidne podstawy" - powiedział Chłoń, cytowany w komunikacie.

Obecnie w Unii Europejskiej konsumenci wydają na produkty ekologiczne ok. 44 euro na osobę rocznie. W Polsce to jedna dziesiąta tej kwoty.

W I półroczu sprzedaż Grupy wyniosła 47 mln zł, co oznacza wzrost o 19,2% r/r.

Sieć sklepów Organic Farma Zdrowia składa się delikatesów stacjonarnych i online, oferując największy w Polsce asortyment produktów ekologicznych. Spółka jest notowana na rynku NewConnect od 2008 r.

(ISBnews)