"W IV kwartale bieżącego roku planowane jest otwarcie kolejnych placówek detalicznych oraz powiększanie powierzchni w istniejących centrach handlowych. Zwiększenie powierzchni dotyczy sklepów, które bardzo dobrze prosperują (cechują się wysoką rentownością), ale mają zbyt małą powierzchnię do ekspozycji całego oferowanego do sprzedaży asortymentu. W opinii Grupy, zwiększenie metrażu części sklepów do preferowanego obecnie (120-130 m2) pozytywnie wpłynie na osiągane przez te sklepy wyniki. Szacowany metraż na koniec 2016 roku to ok 12 tys. m2" - czytamy w komunikacie.



Według stanu 30 września 2016 roku, spółka miała 100 sklepów pod marką Bytom o pow. 11 023 m2, wobec 90 sklepów o pow. 9 336 m2 rok wcześniej. W okresie III kwartałów 2016 roku powierzchnia posiadanej sieci handlowej zwiększyła się o 710 m2, co było wynikiem nowych otwarć (CH Opole Solaris, CH Głogovia, CH Kaskada Szczecin) oraz powiększeń istniejących lokalizacji (CH Poznań Plaza, CH Warszawa Targówek, CH Wrocław Pasaż Grunwaldzki, CH Luboń Outlet Factory), czytamy dalej.



Celem spółki jest posiadanie sieci detalicznej liczącej 120 sklepów o łącznej pow. 15 tys. m2. na koniec 2018 roku.



"Ponadto do końca 2017 r. planowane jest uruchomienie kolejnych sklepów koncepcyjnych. Sieć ta powinna docelowo składać się z 8 sklepów o średniej powierzchni ok 200 m2. Sklepy te mają pełnić rolę badawczą w zakresie rozwoju i rozbudowy oferty, jak i wprowadzenia nowych rozwiązań w zakresie prezentacji oraz technik sprzedaży oferty" - czytamy dalej.



Obecnie sieć Bytom posiada 4 sklepy koncepcyjne, znajdujące się w CH Arkadia, CH Silesia Katowice, CH Szczecin Kaskada oraz CH Posnania.



Bytom S.A. prowadzi sprzedaż detaliczną w sieci własnych sklepów pod Marką Bytom na terenie Polski oraz sprzedaż hurtową pod marką Intermoda. Firma rozpoczęła swoją działalność w lipcu 1945 roku, a od 1995 roku jest notowana na GPW.



(ISBnews)