Zwycięstwo w konkursie, w którym o pierwszej nagrodzie decydowało jury złożone z grona ośmiu wybitnych ekspertów filatelistycznych z różnych środowisk, w tym artystów, kolekcjonerów i blogerów, jest niezwykle cennym sukcesem całej Poczty Polskiej - czytamy w komunikacie.

"Nagroda potwierdza najwyższe umiejętności polskich artystów i jest wyrazem uznania środowiska filatelistycznego na świecie dla polskiej poczty" - powiedział, cytowany w komunikacie prezes Poczty Polskiej Tomasz Zdzikot.

Dodał, że zadanie nie było łatwe, bo celem konkursu było pokazanie dawnych szlaków pocztowych na tak małej i wymagającej powierzchni, jaką jest pole znaczka.

Jak zaznaczył, projekt w sposób symboliczny ukazuje też istotę realizowanej od wieków komunikacji międzyludzkiej. "Wyróżnienie polskiego wydawnictwa wśród tylu innych emisji operatorów pocztowych zrzeszonych w PostEurop jest dla nas zatem powodem do dumy szczególnie teraz, w okresie pandemii, gdy nasz sposób komunikowania się ulega coraz bardziej dynamicznym zmianom, a wraz z nimi zmieniać muszą się także operatorzy pocztowi" – powiedział Zdzikot.

Reklama

Poczta Polska na konkursowym znaczku przedstawiła najważniejsze szlaki komunikacyjne i pocztowe funkcjonujące w XVI w.

"Autor projektu polskiego znaczka Maciej Jędrysik przedstawił fragment schematycznie ujętej mapy Polski z zaznaczonymi głównymi szlakami pocztowymi funkcjonującymi w XVI w., wraz z naniesionymi na nich wizerunkami posłańców pieszych i konnych. W centralnej części znaczka umieszczono bieg rzeki Wisły wraz z usytuowanymi nad jej brzegami sylwetkami miast królewskich oraz nazwami miast: Kraków, Sandomierz, Warszawa, Toruń, Elbląg, Gdańsk - czytamy.

Spółka dodała, że wydawnictwo Poczty Polskiej zostało docenione przez grupę międzynarodowych ekspertów PostEurop. Na niższych stopniach podium było 3 operatorów pocztowych, którzy ex aequo zajęli 2 miejsce: Postverk Føroya (Wyspy Owcze), Swiss Post (Szwajcaria) i SC Ukrposhta (Ukraina) oraz zamykająca podium Deutsche Post DHL Group (Niemcy).

Poczta Polska jest największym operatorem na rodzimym rynku – zatrudnia ponad 80 tys. pracowników, jej sieć obejmuje 7,6 tys. placówek, filii i agencji pocztowych. (PAP)