Zysk operacyjny wyniósł 23,75 mln zł wobec 20,03 mln zł zysku rok wcześniej. EBITDA wyniosła 26,2 mln zł w I kw. co oznacza wzrost o 20% w skali roku.

Reklama

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 163,29 mln zł w I kw. 2021 r. wobec 124,75 mln zł rok wcześniej.

"Był to kolejny najlepszy 1. kwartał w historii Grupy pod względem sprzedaży i wyników finansowych. Nie uwzględniając wpływu konsolidacji spółek Termet i Tester w 1Q 2021 przychody Grupy w dotychczasowych segmentach operacyjnych wzrosły r/r o 17% do poziomu 145,5 mln zł" - czytamy w komunikacie spółki.

W I kw. br. sprzedaż w Polsce wzrosła o blisko 40% r/r, do 67 mln zł. Sprzedaż zagraniczna odpowiadała w tym okresie za 2020 r. za blisko 60% przychodów Grupy i wyniosła ponad 96 mln zł.

Spółka podała, że na bardzo wysoką dynamikę sprzedaży na rynku polskim oraz w konsekwencji przejściowe zmniejszenie udział eksportu w przychodach Grupy ogółem wpływ miał nie tylko wzrost na krajowym rynku w dotychczasowym obszarze działalności (armatura instalacyjna i sanitarna), lecz także rozpoczęcie działalności w obszarze źródeł ciepła w wyniku przejęcia Termet i Tester.

"Bardzo wysokie dynamiki wzrostu przychodów zanotowały w 1Q 2021 rynki węgierski i rumuński - odpowiednio 62% i 31% r/r. Najbardziej dojrzały spośród rynków zagranicznych, czyli Czechy, osiągnął wzrost przekraczający 15%. Na rynku słowackim sprzedaż w 1Q 2021 była niższa o 6% w ujęciu rok do roku, ze względu na restrykcyjne obostrzenia obowiązujące na tym rynku w związku z pandemią. Sprzedaż w segmencie 'pozostałe', gdzie ujmowane są najmłodsze rynki, w tym np. kraje bałtyckie, wzrosła w pierwszych trzech miesiącach br. o 55% r/r, osiągając poziom ponad 14 mln zł" - czytamy dalej.

"Pomimo rosnącej bazy nie zwalniamy tempa i w pierwszym kwartale 2021, podobnie jak w całym minionym roku, osiągnęliśmy wysokie dynamiki sprzedaży na wszystkich naszych kluczowych rynkach. W efekcie był to kolejny najlepszy 1. kwartał w historii Grupy Ferro.

Konsekwentnie umacniamy pozycję Ferro w regionie CEE, notując wyraźne dwucyfrowe wzrosty sprzedaży, nie tylko na dojrzałych, ale także na najmłodszych rynkach, zaliczanych do obszaru „pozostałe", czyli w krajach bałtyckich i na Bałkanach" - powiedziała wiceprezes Ferro Aneta Raczek, cytowana w komunikacie.

Jak podkreśliła, sprzedaż zagraniczna na koniec I kw. br. sięgała 60% przychodów Grupy wobec 65% na koniec roku 2020.

"To z kolei efekt nie tylko wzrostu sprzedaży w naszym dotychczasowym obszarze działalności, jakim jest przede wszystkim armatura instalacyjna i sanitarna, lecz także rozpoczęcia działalności w obszarze źródeł ciepła w wyniku finalizacji przejęcia spółek Termet i Tester.

Termet realizuje w zasadzie całość swojej sprzedaży na rynku polskim, ale wśród synergii, jakie zidentyfikowaliśmy w Grupie, jest m.in. wykorzystanie dotychczasowych kompetencji Ferro do wprowadzenia oferty Termetu na rynki zagraniczne" - dodała Raczek.

Transakcja przejęcia Termet i Tester została sfinalizowana 17 lutego br. i począwszy od tego dnia wyniki spółek podlegają konsolidacji (Termet w 70,65%, Tester - 100%). Według danych niezaudytowanych za cały okres I kw. 2021 Termet zanotował 49,8 mln zł przychodów

i 3,5 mln zł zysku netto, a Tester 5,6 mln zł przychodów i 0,4 mln zł zysku netto.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2021 r. wyniósł 3,94 mln zł wobec 5,53 mln zł zysku rok wcześniej.

Ferro to jeden z największych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej producentów i dystrybutorów techniki sanitarnej, instalacyjnej i grzewczej. Ferro jest notowane na rynku głównym warszawskiej giełdy od 2010 r.

(ISBnews)