Jeszcze w 2019 r. kluby fitness mogły pochwalić się przychodami w wysokości ok. 4,2 mld zł, co stanowiło ok. 0,2 proc. rocznego PKB. Straty pandemiczne branży w 2020 r. szacuje się nawet na kilka miliardów zł, a powrót do sytuacji sprzed COVID-19 może zająć niektórym podmiotom według szacunków WEI nawet 5-7 lat. Wierzymy jednak, że uda nam się skrócić ten czas, wykorzystując trendy prozdrowotne, koncentrując się na umacnianiu dotychczasowych działań, a także na rozbudowie oferty o rozwiązania, których potrzebuje społeczeństwo.

Z badania MultiSport Index Pandemia wynika, że w czasie lockdownu aż 74 proc. osób, które ograniczyły aktywność fizyczną, odczuło negatywny wpływ bezruchu na swoje samopoczucie, 65 proc. na zdrowie, a 61 proc. na sylwetkę. Przybraliśmy na wadze średnio 5,7 kg. Jak wskazują eksperci, takie zmiany stylu życia to także zapowiedź poważniejszych problemów zdrowotnych. Obserwujemy te tendencje i staramy się odpowiedzieć na nowe potrzeby naszych klientów – chcemy by aktywność fizyczna, a tym samym branża fitness, stały się niezbędnym elementem bezpiecznego powrotu do zdrowia i dobrej kondycji psychicznej.

Wojciech Szwarc, członek Zarządu Benefit Systems / Materiały prasowe

W ostatnich miesiącach wdrożyliśmy w Benefit Systems nowy produkt MultiLife, wspierający proces odzyskiwania kontroli nad codziennym życiem, redukując stres i poczucie bezsilności, które towarzyszyło wielu osobom podczas trwającej pandemii. W pakiecie MultiLife dostępne są m.in. zajęcia sportowe online, konsultacje z dietetykami czy psychologami, warsztaty mindfulness czy kursy językowe. Otworzyliśmy również placówki Zdrofit Zdrowe Miejsce, które uzupełniają ofertę wybranych klubów fitness o usługi fizjoprofilaktyki. Niezmiennie uważamy, że branża sportowo-rekreacyjna ma ogromny potencjał w zakresie odbudowy zdrowia publicznego – zarówno w kontekście rehabilitacji postcovidowej, jak i zapobiegania chorobom cywilizacyjnym, takim jak cukrzyca, nadciśnienie tętnicze czy depresja. By zwiększyć świadomość społeczną w zakresie aktywności fizycznej w pandemii uruchomiliśmy specjalną kampanię, która promuje różnorodne dyscypliny sportowe oraz edukuje naszych klientów i użytkowników w zakresie bezpiecznego powrotu do ćwiczeń. Naszym celem biznesowym dalej pozostaje zachęcanie Polaków, w tym użytkowników Programu MultiSport, do korzystania z partnerskich obiektów sportowo-rekreacyjnych. Chcemy też rozwijać naszą działalność w nowych obszarach, zgodnie z trendami i oczekiwaniami społecznymi. To nasz przepis na odbudowę biznesu po lockdownach, ale także pomoc dla tysięcy ludzi, którzy dzięki wsparciu profesjonalistów – trenerów, instruktorów czy fizjoterapeutów - będą mieli szansę na szybszy powrotu do normalnego funkcjonowania po okresach izolacji społecznej, pracy zdalnej oraz niedostępności obiektów sportowych.