Umowa pozwoli wykorzystać rozległą transgraniczną sieć InPost obejmującą 35 000 punktów doręczeń poza domem i oferującą użytkownikom Vinted opcję odbioru zakupów w dogodnym dla nich czasie i miejscu, podano.

"To nasze pierwsze paneuropejskie partnerstwo, obejmujące wszystkie osiem rynków, na których jesteśmy obecni. Jesteśmy przekonani, że to dopiero początek. Nasza umowa z Vinted pokazuje, że InPost ma skalę i możliwości, aby być strategicznym partnerem w zakresie dostaw poza domem dla firm działających na rynkach całej Europy - ze szczególnym uwzględnieniem usług out-of-home. Cieszymy się, że możemy być częścią rozwiązania wysyłkowego Vinted" - powiedział prezes InPost Rafał Brzoska, cytowany w komunikacie.

Reklama

"Jako firma skoncentrowana na oferowaniu naszym członkom najlepszych możliwości wyboru sposobu wysyłania i odbierania przesyłek, ze szczególnym uwzględnieniem PUDO i opcji skrytek, z przyjemnością kontynuujemy udaną współpracę z InPost i Mondial Relay na wielu rynkach w Europie" - dodał dyrektor ds. wysyłek w Vinted Vytautas Atkočaitis.

Vinted jest największym internetowym rynkiem konsumenckim w Europie dedykowanym modzie używanej, z ponad 50 milionami użytkowników w 13 krajach europejskich, a także w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.

InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W 2020 roku InPost obsłużył 249 mln przesyłek za pośrednictwem Paczkomatów, współpracując z ponad 26 000 e-sprzedawców. Aplikacja mobilna spółki - InPost Mobile ma ponad 6 mln aktywnych użytkowników. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.

(ISBnews)