"Spółka monitoruje obecną sytuację związaną z rynkami Rosji, Białorusi oraz Ukrainy. W szczególności weryfikuje sytuację dotyczącą istotnego obszaru jej działalności eksportowej, która jest związana z realizacją umowy zawartej z jej partnerem działającym na terenie Federacji Rosyjskiej, w której zobowiązał się on do zakupów towarów spółki na kwotę 1 000 000 euro w okresie do dnia 29 września 2022 roku. Na dzień 28 lutego 2022 roku wyżej wskazana umowa została zrealizowana w 48%" - czytamy w komunikacie.

Spółka pozostaje w stałym kontakcie z jej partnerami z rynków wschodnich, a jej dział eksportu intensywnie pracuje nad zdywersyfikowaniem rynków zbytu, aby trwający konflikt zbrojny nie miał dużego wpływu na jej sprzedaż i wyniki finansowe w perspektywie długoterminowej, podano także.

Miraculum podało, że sprzedaż na rynek Ukrainy stanowiła 1,2% w sprzedaży ogółem w 2021 r., zaś trwający konflikt zbrojny może mieć bezpośredni wpływ na zahamowanie sprzedaży na rynek ukraiński. Udział tej sprzedaży w przychodach spółki jest jednak bardzo niewielki.

Reklama

Zaangażowanie w konflikt zbrojny Rosji, a także Białorusi mogą mieć również w krótkim terminie negatywny wpływ na sprzedaż eksportową spółki na wyżej wskazane rynki, podkreślono.

"Spółka informuje, że trwający konflikt zbrojny, a także związane z nimi sankcje mogą mieć wpływ na wydłużenie, a nawet tymczasowe przerwanie dostaw produktów spółki do wyżej wskazanych krajów, w szczególności z uwagi na problemy transportowe lub płatnicze" - czytamy także.

Jak wskazano, sprzedaż eksportowa spółki do Rosji uległa zakłóceniu - nie nastąpił odbiór zamówionych produktów o wartości 96 tys. euro przez partnera z Rosji zaplanowany na 28 lutego br.

Miraculum nie wprowadza do obrotu produktów, które są wytwarzane, produkowane lub importowane z Ukrainy, Rosji czy Białorusi. Spółka nie sprowadza komponentów do produkcji jej towarów z wyżej wskazanych krajów wobec powyższego aktualnie nie identyfikuje ryzyka dotyczącego niemożności pozyskania surowców do produkcji jej wyrobów, zaznaczono.

Działalność Miraculum koncentruje się na opracowywaniu i sprzedaży preparatów do pielęgnacji skóry, depilacji, a także wyrobów perfumeryjnych i kosmetyków do makijażu. W 2007 r. spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie.

(ISBnews)