Gazeta zwraca uwagę, że wzrost kosztów życia mógł skłonić Polaków do zmniejszenia wydatków na niektóre produkty, jednak nie zrezygnowali oni z restauracji.
"Puls Biznesu" powołując się na raport firmy kurierskiej Stava o branży dowozu jedzenia wskazuje, że wartość rynku gastronomicznego wzrosła w 2021 r. o 14 proc. do 25,9 mld zł.
Gazeta zwraca uwagę, że rynek dostaw posiłków skurczył się o 11,9 proc. - do 8,8 mld zł, ale tych zamówionych przez internet zwiększył się o 35,7 proc. - do 3,1 mld zł.
"Dla rynku dowozów poprzedni rok był sprzyjający - zmalał w porównaniu do rekordowego 2020 r., jednak większość podmiotów znacząco zwiększyła skalę działania. Redukcja rynku nie wynika bowiem z odwrócenia trendów, tylko z otwarcia się gastronomii na przyjmowanie gości na miejscu po długich miesiącach ograniczeń" - komentuje, cytowany przez "PB", prezes Stavy Paweł Aksamit.