"Po trudnym okresie pandemii stanęliśmy przed kolejnymi wyzwaniami związanymi z utratą znaczącej części sieci sprzedaży. Pomimo tego sytuacja spółki pozostaje stabilna, a spodziewane przychody za bieżący rok obrotowy na poziomie ponad 16 mld zł pozwalają nam myśleć ze spokojem o przyszłości LPP. Z drugiej strony, wobec braku możliwości przewidzenia przyszłej sytuacji w pogrążonej w wojnie Ukrainie, postanowiliśmy skoncentrować się na rozwoju w krajach Unii Europejskiej, w których dziś już jesteśmy obecni z naszą ofertą. Równolegle chcemy zadebiutować na nowych rynkach, szczególnie w regionie Europy Południowej, gdzie widzimy potencjał wzrostu dla naszych marek. W naszej opinii te konkretne decyzje i ambitne plany dalszej ekspansji zagranicznej pozwolą nam na utrzymanie stabilnej kondycji grupy, niezależnie od sytuacji na rynkach wschodnich" - powiedział wiceprezes LPP Przemysław Lutkiewicz, cytowany w komunikacie.

Zamierzony rozwój na nowych i obecnych rynkach ma pomóc w wyrównaniu strat (utrata ok. 25% przychodów) poniesionych w wyniku konfliktu zbrojnego za wschodnią granicą, podała spółka.

Reklama

Wiceprezes LLP zapowiedział otwarcie kolejnych 440 sklepów Sinsay i 100 salonów pozostałych marek oraz podtrzymał plany wejścia z ofertą wszystkich 5 marek LPP w 2022 roku do Albanii.

Rozwój sieci handlowej marki Reserved będzie kontynuowany także w Niemczech oraz Wielkiej Brytanii.

"Co ważne, obserwując rosnące zainteresowanie linią produktów Sinsay z serii home, nie wykluczamy też poszerzenia asortymentu Reserved. Równolegle chcemy rozwijać katalog produktów tej marki dostępnych w kanale online tak, by jeszcze lepiej odpowiadać na oczekiwania jej obecnych i nowych klientów" - zapowiedział Lutkiewicz.

Spółka powtórzyła, że w kanale e-commerce spółka spodziewa się uzyskać sprzedaż na poziomie ok. 5 mld zł na koniec br. i widzi duży potencjał w tym obszarze w takich krajach jak Austria, Włochy oraz Niemcy.

Plany sprzedażowe LPP na 2022 rok (z wyłączeniem rynku Ukrainy i Rosji) wskazują na możliwość osiągnięcia ponad 16 mld zł sprzedaży, tj. wzrost o 13% r/r.

Pod koniec marca LPP zakończyło czynności operacyjne konieczne do zamknięcia salonów w Rosji. Z powodu agresji Rosji na Ukrainę spółka zawiesiła też prowadzoną tam działalność na czas nieokreślony.

LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.

(ISBnews)