Strata operacyjna wyniosła 2,81 mln zł wobec 3,02 mln zł straty rok wcześniej.

Przychody ze sprzedaży sięgnęły 33,66 mln zł w 2021 r. wobec 24,38 mln zł rok wcześniej.

"Pomimo wszystkich przeciwności - epidemia, problemy w łańcuchach dostaw, zwiększające się koszty funkcjonowania spółki (usługi transportowe, koszty energii, koszty wytworzenia produktów) itd. - udało się zrealizować podstawowy cel, który zakładaliśmy na rok 2021. Celem nadrzędnym było zwiększenie sprzedaży, a przez to większa rozpoznawalność produktów spółki na rynku. Sprzedaż wzrosła w roku 2021 w porównaniu do roku 2020 o 38%. W minionym roku spółka wprowadziła wiele nowych produktów w markach Miraculum, Wars, Tanita, JOKO, co przełożyło się na wzrost sprzedaży w sieciach handlowych w Polsce (m.in. w sieci Rossmann) oraz spowodowało znaczący wzrost sprzedaży eksportowej" - napisali członkowie zarządu w liście załączonym do raportu.

"W rozpoczętym roku 2022, poza wzrostem sprzedaży, nasze działania będziemy koncentrować na poprawie marży i rentowności spółki. Raportowane miesięczne wyniki sprzedaży za pierwszy kwartał potwierdzają, że produkty spółki cieszą się coraz większym zainteresowaniem klientów, a podjęte działania w latach poprzednich zbliżają nas do osiągnięcia pozytywnych wyników. Sprzedaż w okresie pierwszych trzech miesięcy 2022 wzrosła o 43% w porównaniu analogicznego okresu 2021 (10,6 mln I kw. 2022 vs 7,4 mln I kw. 2021 )" - dodali.

Zarząd Miraculum ma ambicję kontynuować coraz lepsze wyniki w zakresie sprzedaży oraz aktywnie stara się przeciwdziałać wszelkim niekorzystnym wydarzeniom - wojna na Ukrainie, inflacja, wzrost kosztów. Rok 2021 to także działania w celu uporządkowania struktury zadłużenia spółki i zwiększenia bezpieczeństwa funkcjonowania w długim terminie. Realizacja tych zamierzeń była bardzo istotna, a obecna struktura bilansu daje podstawy do stabilnego funkcjonowania spółki i jej rozwoju, podkreślono także.

Działalność Miraculum koncentruje się na opracowywaniu i sprzedaży preparatów do pielęgnacji skóry, depilacji, a także wyrobów perfumeryjnych i kosmetyków do makijażu. W 2007 r. spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie.

(ISBnews)