"Złagodzenie restrykcji COVID-19 na wszystkich rynkach, na których działa AmRest, za wyjątkiem Chin, w połączeniu z doskonałością operacyjną i zwiększoną wydajnością w obszarze digital, zaowocowało osiągnięciem najwyższych przychodów za pierwszy kwartał w historii grupy. Oznacza to konsekwentne generowanie lepszych wyników na większości rynków działalności. Postępujące ożywienie sprzedaży w kanale dine-in przyczyniło się do wzrostu skonsolidowanej sprzedaży AmRest, która wyniosła w I kw. 2022 roku 507 mln euro i wzrosła o 33,4% w porównaniu z rokiem ubiegłym" - czytamy w komunikacie.
Wskaźnik sprzedaży porównywalnej w restauracjach osiągnął w poziom 127,8% w I kw. Udział działających restauracji w portfelu AmRest wyniósł na koniec marca 99%, na co nieznacznie wpłynęły niedawne ograniczenia (lockdown) w rejonie Szanghaju. Inwazja Rosji na Ukrainę spowodowała dotkliwy kryzys humanitarny i poważne zakłócenia gospodarcze, których czas trwania i intensywność pozostają niepewne. Spółka uważnie śledzi rozwój sytuacji w regionie i nadal wspiera inicjatywy mające na celu pomoc potrzebującym, podano także.
AmRest to jeden z wiodących publicznie notowanych operatorów restauracji w Europie, posiada portfolio rozpoznawalnych marek w 25 krajach. AmRest prowadzi restauracje pod markami franczyzowymi, takimi jak KFC, Starbucks, Pizza Hut i Burger King, a także pod markami własnymi, takimi jak La Tagliatella, Sushi Shop, Bacoa i Blue Frog. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.
(ISBnews)