Zysk operacyjny wyniósł 13,9 mln euro wobec 9,7 mln euro straty rok wcześniej.

Wynik EBITDA wyniósł w I kw. br. 75,3 mln euro wobec 49,6 mln euro rok wcześniej.

Reklama

"EBITDA grupy osiągnęła wynik 75,3 mln euro w I kwartale 2022 roku i była o 51,7% wyższa niż w analogicznym okresie 2021 roku. Zwiększenie sprzedaży, wraz z rozwojem narzędzi cyfrowych oraz działaniami na rzecz efektywności, wypracowało marżę EBITDA za kwartał na poziomie 14,9%" - czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.

Skorygowana EBITDA wyniosła odpowiednio: 75,9 mln euro wobec 51,1 mln euro rok wcześniej. Marża skorygowanej EBITDA wyniosła w I kw. br. 15% wobec 13,5% rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 507 mln euro w I kw. 2022 r. wobec 380 mln euro rok wcześniej.

"Grupa AmRest, wiodący multibrandowy operator restauracji franczyzowych w Europie z portfolio światowych marek, kontynuuje trend wzrostowy osiągając najwyższe w historii skonsolidowane przychody za pierwszy kwartał na poziomie 507 mln euro, wzrost o 33,4% rok do roku i 14% w porównaniu do tego samego kwartału w 2019 roku (okres przed pandemią). Wskaźnik sprzedaży porównywalnej w restauracjach osiągnął poziom 127,8%" - czytamy dalej.

Na koniec I kwartału dług netto spółki wyniósł 484,1 mln euro, a jej pozycja gotówka 179,5 mln euro.

"Wyniki, które osiągnęliśmy w I kwartale 2022 roku potwierdzają odporność i trwałość modelu biznesowego AmRest. Stopniowe luzowanie obostrzeń pandemicznych, które zaobserwowaliśmy na różnych rynkach, zaowocowało bardzo dobrymi wynikami, pomagając nam osiągnąć historyczny rekord pod względem przychodów za pierwszy kwartał. Jednocześnie realizowaliśmy nasz plan otwarć, otwierając 11 nowych restauracji w tym kwartale. Przy dalszym otwieraniu gospodarek spodziewamy się dodatniej dynamiki biznesu w kolejnych miesiącach" - skomentował dyrektor finansowy AmRest Holdings SE Eduardo Zamarripa, cytowany w komunikacie.

AmRest to jeden z wiodących publicznie notowanych operatorów restauracji w Europie, posiada portfolio rozpoznawalnych marek w 25 krajach. AmRest prowadzi restauracje pod markami franczyzowymi, takimi jak KFC, Starbucks, Pizza Hut i Burger King, a także pod markami własnymi, takimi jak La Tagliatella, Sushi Shop, Bacoa i Blue Frog. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.

(ISBnews)