"Zarząd spółki Mercator Medical […] szacuje, że w czwartym kwartale 2022 roku grupa emitenta uzyskała następujące wyniki finansowe:

1) skonsolidowane przychody ze sprzedaży: 110,8 mln zł, wobec 278,3 mln zł w IV kw. 2021 r. oraz 138,9 mln zł w III kw. 2022 r.;

Reklama

2) skonsolidowany wynik EBITDA: -35,9 mln zł, wobec 4,7 mln zł w IV kw. 2021 r. oraz 8 mln zł w III kw. 2022 r;

3) skonsolidowana strata netto: 49,2 mln zł, wobec 4,9 mln zł zysku netto w IV kw. 2021 r. oraz 18,2 mln zł zysku netto w III kw. 2022 r." - czytamy w komunikacie.

Na 31 grudnia 2022 r. grupa dysponowała ok. 413,8 mln zł gotówki netto oraz innych aktywów finansowych, podano także.

"Dekoniunktura na rynku rękawic jednorazowych niestety wydłuża się, a w czwartym kwartale, w przeciwieństwie do trzeciego, nie odnotowaliśmy pozytywnych zdarzeń jednorazowych na działalności operacyjnej, nie zanotowaliśmy również pozytywnego salda działalności finansowej. Jednocześnie sytuacja rynkowa była jeszcze bardziej wymagająca. Cierpliwie czekamy na stabilizację globalnego rynku rękawic i ustalenie nowej równowagi popytowo-podażowej, dzięki której producenci i dystrybutorzy tego asortymentu będą mogli generować satysfakcjonujące marże" - podkreśliła wiceprezes Mercator Medical Monika Żyznowska, cytowana w materiale.

Grupa Mercator Medical podaje, że jest liderem w Polsce oraz jednym z kluczowych graczy w Europie Środkowo-Wschodniej na rynku jednorazowych rękawic medycznych. Należy do niej zakład produkcyjny w Tajlandii. Grupa działa globalnie w ponad 50 krajach. W 2013 r. spółka zadebiutowała na GPW. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1,73 mld zł w 2021 r.

(ISBnews)