Poczta podała, że rozwój usług logistycznych, to jeden z trzech kierunków strategicznych Poczty, obok usług kurierskich i cyfrowych.

"Jesteśmy firmą logistyczną, stąd najważniejszymi wyzwaniami, które stawia przed nami strategia są zmiany w tym obszarze, a więc wielkie projekty infrastrukturalne i kilkadziesiąt innych zadań związanych z automatyzacją oraz usprawnianiem naszych procesów" - wskazał, cytowany w komunikacie wiceprezes Poczty Polskiej, Andrzej Bodziony.

Dodał, że inwestycje są niezbędne, by stale rozwijać usługi logistyczne i obsługiwać coraz większą liczbę klientów wysyłających przesyłki paletowe.

Spółka podała, że obsługa logistyczna w zakresie przesyłek paletowych jest realizowana w 16 magazynach, rozlokowanych na terenie całego kraju - w tym w 3 węzłach tranzytowych dedykowanych wyłącznie tej usłudze i znajdujących się w Poznaniu, Grodzisku Mazowieckim i Czeladzi. Kompleksy magazynowe mają powierzchnie od 4 000 do 9 000 mkw. W związku ze wzrostem zainteresowania usługą paletową spółka planuje uruchomienie kolejnych 3 hal - dodano.

Poczta Polska jest największym operatorem na rodzimym rynku – zatrudnia blisko 80 tys. pracowników, jej sieć obejmuje 7,6 tys. placówek, filii i agencji pocztowych.