"Sieć Paczkomatów InPost jest wyjątkowa nie tylko ze względu na zasięg - ale przede wszystkim na niepowtarzalną i niedostępną w Polsce ani w Europie innowacyjność. Wprowadziliśmy mnóstwo autorskich udogodnień i cały czas pracujemy nad nowymi. Żadna znana mi podobna maszyna na świecie nie ma takich funkcjonalności, jak nasza. Do tego wyjątkowa szybkość dostaw - już w 20 miastach w Polsce oferujemy dostawy tego samego dnia - sprawia, że mamy przewagę konkurencyjną nad każdym innym operatorem logistycznym" - powiedział prezes Rafał Brzoska, cytowany w komunikacie.

"W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie ze strony sprzedawców, tylko w tym roku zainstalowaliśmy blisko 2 tysiące Paczkomatów w Wielkiej Brytanii. Styl życia i nawyki zakupowe diametralnie zmieniły się podczas pandemii, a szybki wzrost naszej sieci jest odpowiedzią na te zmiany" - dodał CEO InPost UK Jason Tavaria.

Reklama

Obecnie w Londynie, Manchesterze i Birmingham jest więcej Paczkomatów InPost niż placówek Royal Mail, a do 2024 r. InPost zamierza powiększyć tę sieć do ponad 10 000 urządzeń, przypomniano.

Brzoska podkreśla, że InPost postawił także już kilkaset maszyn we Francji.

"Dopiero w lipcu tego roku przejęliśmy Mondial Relay, a już postawiliśmy tam 300 Paczkomatów. Ten proces będziemy energicznie kontynuować w kolejnych latach" - zapowiedział.

InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W 2020 roku InPost obsłużył 249 mln przesyłek za pośrednictwem Paczkomatów, współpracując z ponad 26 000 e-sprzedawców. Aplikacja mobilna spółki - InPost Mobile ma ponad 6 mln aktywnych użytkowników. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.

(ISBnews)