Komunikat banku jest konsekwencją styczniowego orzeczenia Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid), instytucji, przed którą obywatele mogą składać swoje skargi na instytucje finansowe. Kifid uznał, iż banki pobierały zbyt wysokie odsetki od kredytów.

To pozwoliło Stowarzyszeniu Konsumentów na wystąpienie do największych banków Holandii z roszczeniem rekompensaty nadpłaconych kwot. Dziennik „De Telegraaf” określił odsetki pobierane wcześniej przez banki jako "lichwiarskie".

Pierwszym bankiem, który zgodził się na wypłatę odszkodowań był Rabobank, który poinformował o tym w sierpniu. Kolejnym, który zdecydował się na taki krok, był ABN Amro. Nastąpiło to w ubiegłym miesiącu. Państwowy bank przeznaczył na ten 250 mln euro.

Nie wiadomo jaką kwotę zabezpieczył w celu zadośćuczynienia klientom Rabobank.

Reklama

Z informacji ING wynika, że klienci, których to dotyczy, otrzymają odszkodowanie najpóźniej do końca przyszłego roku.

Z Amsterdamu Andrzej Pawluszek (PAP)