Awaria utrudniła korzystanie z podstawowych usług, w tym z BLIK (popularnego systemu płatności mobilnych) i kart bankowych, prowadząc do odrzucania transakcji i znaczących niedogodności dla użytkowników.

Czytelnik korzystający z usługi Alert Bankier.pl zgłosił, że awaria, która rozpoczęła się około godziny 11:00, uczyniła system bankowości mobilnej Banku Millennium w zasadzie nieoperacyjnym. Zgadza się to ze sprawozdaniami na stronie Downdetector.pl, będącej witryną śledzącą awarie różnych usług.

Centrum Prasowe Banku Millennium potwierdziło te doniesienia, podkreślając, że problemy nie dotyczą wszystkich logowań. Podobno bank intensywnie pracuje nad przywróceniem pełnej funkcjonalności swojej aplikacji. Jednakże, zakres i konkretna przyczyna awarii nie zostały ujawnione.

Ten incydent stawia kluczowe pytania dotyczące niezawodności i odporności platform bankowości cyfrowej. To raczej istotne zagadnienie w erze, gdy usługi finansowe są coraz bardziej zależne od technologii. Zakłócenia wpływają nie tylko na poszczególnych klientów, ale mają również szersze implikacje dla stabilności i wiarygodności systemu finansowego.

Reklama