Poczta Polska spodziewa się w ramach tegorocznego szczytu paczkowego, że Polacy ponownie postawią na e-zakupy, podobnie jak to było w ubiegłych latach.

Jak powiedział, cytowany w piątkowym komunikacie, wiceprezes Poczty Polskiej Andrzej Bodziony, spółka stawia na rozwój usług, na których może skorzystać branża e-commerce. "To szczególnie ważne w okresie przed Świętami Bożego Narodzenia, gdy liczba wysyłanych paczek już teraz wzrosła o 50 proc., w porównaniu do innych tygodni roku, a w kolejnych tygodniach spodziewamy się ich jeszcze więcej" – ocenił wiceprezes.

Reklama

Poczta poinformowała, że rozszerza katalog usług, z których można priorytetowo skorzystać w okienkach typu fast track. W całym kraju Poczta Polska wyznaczyła 550 takich punktów, a wkrótce będzie ich jeszcze więcej, bo od 15 grudnia już 650 okienek - poinformowano.

Dodano, że początkowo dedykowane okienka mieli do dyspozycji klienci odbierający przesyłki w ramach usługi Odbiór w Punkcie, osoby wysyłające paczki przez platformę Envelo, korzystające z systemu Elektroniczny Nadawca lub z aplikacji Nadaj przesyłkę. "Teraz, szczególnie w okresie piku paczkowego, z takich udogodnień mogą skorzystać wszyscy klienci wysyłający paczki w placówkach pocztowych. Jednakże ze względu na bardzo pozytywny odbiór tego rozwiązania przez Klientów to pełna i priorytetowa realizacja usług paczkowych w tych wydzielonych okienkach będzie realizowana na stałe" - zaznaczono.

Według Poczty Polskiej to rozwiązanie ma przyspieszyć i usprawnić obsługę w okresie świątecznego piku, "kiedy ich liczba nadawanych paczek może wzrosnąć nawet o 70 proc. tygodniowo".