Wprowadzona w styczniu ikonka przedstawia pasek niebieskiej, przyciętej w ząbki taśmy do pakowania paczek nad znanym logo "smile" (uśmiech) Amazona.

Ale część obserwatorów przekazała, że tak przycięty pasek przypomina im wąsy Hitlera - podaje BBC News.

Po takiej reakcji klientów gigant technologiczny szybko zmienił nowe logo swej apki, zastępując poprzedni projekt zagiętą niebieską taśmą ze znanym "uśmiechem" Amazona pod spodem.

Reklama

Amazon przekazał BBC News, że zanim dokonano zmiany, pierwsza ikona została przetestowana w kilku krajach na świecie.

Szefowa agencji brandingowej Coley Porter Bell, Vicky Bullen, oceniła, że "niestety dla Amazona wizualizacja ich taśmy do pakowania na oryginalnym logo będzie natychmiast kojarzona z hitlerowskimi wąsami, bo ten kształt jest na zawsze osadzony w naszej świadomości". Jak dodała, "nie jest to najlepsze skojarzenie dla marki".

Logo aplikacji, które pojawia się na smartfonach i tabletach, wcześniej przedstawiało grafikę wózka na zakupy.