"Dostrzegamy potencjał na co najmniej kilkaset supermarketów w bardziej zaawansowanej specyfikacji - zarówno nowych, jak i powstałych w wyniku modernizacji obecnych sklepów w nowoczesnym formacie miejskim lub wiejskim. Takie Delikatesy Centrum - dzięki wiodącej ofercie produktów świeżych, w tym gorących, uzupełnionej o standardowy asortyment, kategorie przemysłowe, wybrane usługi, a także produkty lokalne - będą atrakcyjnym modelem franczyzowym. Sklep we Wrocławiu jest platformą testową dla kilku rozwiązań, m.in. wysokiej jakości oferty gastronomicznej" - powiedział Stolarczyk, cytowany w komunikacie.

"Otwarcia kolejnych sklepów z innymi pilotażowymi inicjatywami planujemy w najbliższych miesiącach. Naszym celem jest wypracowanie konceptu franczyzowego supermarketu, który przy ok. 400 m2 powierzchni handlowej będzie wiodącym sklepem w okolicy, w pewnym sensie centrum lokalnej społeczności. By to osiągnąć, sklep - poza odpowiednią lokalizacją - powinien poszerzyć ofertę o specyficzne rozwiązania convenience, jeśli chodzi o misję tzw. codziennych zakupów. Delikatesy Centrum we Wrocławiu zostały otwarte miesiąc temu, tak że możemy wyciągnąć dopiero pierwsze wnioski. Myślę jednak, że jesteśmy już blisko takiego modelu" - dodał.

Reklama

Projekt ReFresh to zmodernizowany i powiększony koncept uniwersalnego supermarketu sieci Delikatesy Centrum o powierzchni ok. 400 m2, zaprojektowany tak, by na relatywnie niewielkiej powierzchni sprzedażowej wzmocnić realizację misji codziennych zakupów, łącząc ją z wybranymi funkcjami convenience i stock up (czyli zakupami robionymi na zapas), podała spółka.

W nowym projekcie sklepu rozszerzona została przestrzeń i asortyment kategorii świeżych oraz testowana będzie marka dań gorących Ogniem i Pieprzem, która po fazie pilotażu pojawi się pozostałych placówkach Delikatesów Centrum, podano także.

"Convenience w naszym wydaniu to nie są kanapki czy hot dogi. Podejmujemy się ambitnej próby stworzenia oferty wysokiej jakości dań gotowych, zarówno gorących, jak i do wypieku w domu, które mają szansę wejść do codziennego menu naszych konsumentów. Inicjatywa Ogniem i Pieprzem po fazie testów będzie jednym z narzędzi oddanych w ręce franczyzobiorców, zwiększającym unikalność Delikatesów Centrum" - wskazał Michał Groniewski, odpowiedzialny za rozwój konceptu sklepu.

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce. Grupa Eurocash to również organizator sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum - największą sieć supermarketów w Polsce. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.

(ISBnews)