Z raportu przygotowanego przez Polską Radę Centrów Handlowych wynika, że obroty centrów handlowych w lipcu 2022 r. były o 15,7 proc. wyższe niż w lipcu 2019 r. W podziale na kategorie najwyższe wyniki notowały usługi (wzrost o 53,6 proc. w porównaniu do lipca 2019 r.), gastronomia (wzrost o 35,7 proc.) oraz wyposażenie domu z RTV i AGD (wzrost o 23,2 proc.).

Jak zaznaczył dyrektor zarządzający Polskiej Rady Centrów Handlowych Krzysztof Poznański, w lipcu obroty centrów handlowych, piąty miesiąc z rzędu były wyższe niż przed pandemią i wzrosły we wszystkich kategoriach obiektów.

"Dobre wyniki obrotowe potwierdzają także najemcy. Pozytywne są też najnowsze badania CBRE mówiące o tym, że 57 proc. sieci handlowych zamierza w tym roku powiększyć liczbę swoich sklepów stacjonarnych" - wskazał.

Dodał, że branża liczy na utrzymanie obrotów w nadchodzących miesiącach. "Jesteśmy jednak świadomi niesprzyjających czynników zewnętrznych, takich jak spowolnienie gospodarcze, wciąż rosnąca inflacja i dynamicznie podnoszące się koszty energii. Niewątpliwie będą one wpływać na postawy konsumentów, na co może wskazywać, odnotowany w sierpniu spadek liczby odwiedzających" - zaznaczył Poznański.

Reklama

Wskazał, że z danych wynika, iż w sierpniu centra handlowe odwiedziło o 3,1 proc. mniej gości niż w sierpniu 2019 roku.

Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) jest stowarzyszeniem not-for-profit, zrzeszającym blisko 200 firm działających w branży miejsc handlu i usług.

autorka: Longina Grzegórska-Szpyt