"Plany sprzedażowe grupy na rok finansowy 2022/23 (pomimo wyłączenia rynku rosyjskiego) zakładają możliwość osiągnięcia 16 mld zł sprzedaży tj. wzrostu o około 40% r/r (działalność kontynuowana), z czego w kanale sprzedaży internetowej około 4,5 mld zł" - czytamy w raporcie za III kw. r.obr. 2022/2023.

"Jednocześnie biorąc pod uwagę obecną sytuację geopolityczną na wschodzie Europy, poziom niepewności i niestabilność gospodarczą na wszystkich rynkach oraz wzrost inflacji przy wciąż rosnącej na rynku presji kosztowej, grupa w roku finansowym 2022/23 spodziewa się r/r spadku marży handlowej a operacyjnej w przedziale 8-9%" - dodano.

Reklama

Pomimo tego, grupa planuje utrzymać poziom zaangażowania inwestycyjnego na 2022/2023 w wysokości 1,1 mld zł (z czego 700 mln zł na salony, 330 mln zł na infrastrukturę, 70 mln zł na IT). Jednocześnie powierzchnia handlowa ze względu na wstrzymanie rozwoju w rejonie wschodnim ulegnie zmniejszeniu w bieżącym roku do 1 671 tys. m2 (1 960 sklepów), podano także.

"W kolejnych latach grupa planuje odbudowanie powierzchni handlowej i powrót do jej wzrostów. Już w roku finansowym 2023/24 zakłada zwiększenie powierzchni o 18% r/r (priorytetowy rozwój salonów marki Sinsay). Jednocześnie w tym samym okresie dzięki rozwojowi organizacji omnichannelowej grupa spodziewa się dwucyfrowej dynamiki zwiększenia przychodów, wzrostu r/r marży brutto i operacyjnej a także planuje zaangażowanie inwestycyjne (CAPEX) na poziomie 1,05 mld zł (w tym 800 mln zł na salony, 170 mln zł na infrastrukturę oraz 80 mln zł na IT)" - czytamy także.

Sprzedaż w I-III kw. 2022/23 wyniosła 11 742 mln zł, a nakłady inwestycyjne razem 839,6 mln zł.

Liczba sklepów na koniec III kw. r.obr. wyniosła 1 837.

LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.

(ISBnews)