"Najbardziej prawdopodobny na chwilę obecną scenariusz przewiduje, że długoterminowo zachowania zakupowe klientów wrócą do standardów sprzed pandemii, tj. dokonywania kluczowych wydatków na produkty grupy nie częściej niż raz w trakcie jednego sezonu dla jednej nieruchomości" - powiedział Mikrut podczas konferencji prasowej.

"Ciągle obserwujemy mniejszą mobilność [klientów], spędzają więcej czasu w domach i mają więcej czasu, by inwestować w te domy. W tym roku nie obawiamy się negatywnego wpływu COVID-19 na stronę przychodową" - podkreślił.

Reklama

Jednocześnie wskazał, że spółka jest zadowolona z poziomu przychodów realizowanych w I kw. br.

"Ale będzie trudność w porównywaniu [wyników] r/r i wyciąganiu wniosków. Nie powiedziałbym, że II kw. znów będzie wybitny. Spodziewamy się raczej, że jak zwykle to III kwartał będzie najlepszy" - zastrzegł prezes.

Mikrut podtrzymał otwartość spółki na akwizycje, przy czym - jak poinformował - spółka nie prowadzi w tej chwili negocjacji na ich temat.

"Obecnie nie prowadzimy rozmów, ale im bardziej będziemy zintegrowani z Polifarbe, tym będziemy mieli więcej możliwości by poszukiwać okazji" - dodał.

Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka jest jednym z czołowych producentów farb i lakierów w Polsce. W 2003 r. zadebiutowała na warszawskiej giełdzie. Jej fabryki są zlokalizowane w Polsce, na Ukrainie, Białorusi i Węgrzech. W 2020 r. miała 821 mln zł skonsolidowanych przychodów.

(ISBnews)