Kolejny dobry miesiąc po rekordowym okresie świątecznym ma za sobą segment jubilerski grupy, który osiągnął w styczniu sprzedaż o wartości 42,1 mln zł (o 15% więcej niż w roku ubiegłym). Sprzedaż w segmencie odzieżowym była o 9,3% wyższa r/r i miała wartość 49,8 mln zł, czytamy w komunikacie.

"W styczniu mieliśmy dobre wyniki, jeśli chodzi o sprzedaż w obu naszych segmentach. Grupa dobrze wykorzystała okres intensywnych, poświątecznych wyprzedaży. W tym roku wcześniej zaczęliśmy wprowadzać do sprzedaży nowe kolekcje, a ich pierwsze elementy można już zobaczyć w naszych salonach. Wzrost sprzedaży segmentu odzieżowego pokazuje, że oferty naszych marek zostały dobrze przyjęte przez klientów" - skomentował prezes Janusz Płocica, cytowany w materiale.

Marża Grupy w styczniu wyniosła 50,4% (o 0,1 pkt proc. mniej niż w roku ubiegłym). Kanały online odpowiadały w tym czasie za 14,5% sprzedaży (w porównaniu z 22,4% rok wcześniej), podano także.

"Poza wysokimi przychodami warto podkreślić wysoki poziom marży, który zdołaliśmy utrzymać pomimo licznych promocji i wyprzedaży poświątecznych. Dotyczy to zarówno segmentu jubilerskiego, jak i fashion. W styczniu obserwowaliśmy rosnący ruch w sieci stacjonarnej, przy jednoczesnym spadku udziału kanału online. W kolejnych tygodniach i miesiącach będziemy monitorować czy mamy do czynienia ze stałym trendem w zmianie zachowań naszych klientów" - podsumował Płocica.

Reklama

VRG specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Od 2000 r. podstawą strategii spółki jest koncentracja wokół funkcji "operatora" marek, projektanta odzieży i dystrybutora na rynku detalicznym.

(ISBnews)