Segment jubilerski grupy osiągnął w lutym sprzedaż o wartości 50,1 mln zł (o 5,5% więcej niż w roku ubiegłym). Sprzedaż w segmencie odzieżowym była o 6,1% wyższa r/r i miała wartość 36,3 mln zł. Narastająco sprzedaż segmentu odzieżowego wyniosła 86,2 mln zł (+8,1%), zaś odzieżowego 91,9 mln zł (+9,4%)

Sprzedaż online wyniosła 10,8 mln zł (-18,7%) w lutym i 24,2 mln zł (-23,8%) w okresie styczeń-luty.

Reklama

"Luty jest tradycyjnie miesiącem, w którym klient wciąż poszukuje atrakcyjnej oferty z poprzedniego sezonu podczas wyprzedaży w salonach stacjonarnych i online. Mniejszy udział sprzedaży w kanale online wskazuje, że w ostatnich miesiącach ma miejsce wzmożony ruch między poszczególnymi segmentami i kanałami" - powiedział prezes Janusz Płocica, cytowany w komunikacie

Marża Grupy w lutym 2023 r. wyniosła 51,2% w porównaniu do 50,6% w analogicznym okresie rok wcześniej. Wzrost marży jest konsekwencją optymalizacji działań w zakresie promocji cenowych i wcześniejszego niż w roku ubiegłym rozpoczęcia sprzedaży nowej kolekcji, podano.

"Znajdujemy się obecnie na przełomie okresu wyprzedaży i wprowadzania nowych kolekcji. Liczymy na ich atrakcyjność, a także, dzięki wielu formalnym okazjom przypadającym tradycyjnie w drugim i trzecim kwartale roku, na wzrost sprzedaży odzieży formalnej. Vistula rozszerza ofertę Vistula Woman i urozmaica swój asortyment kolekcjami kapsułowymi. Wólczanka, oprócz flagowych koszul, w tym sezonie wprowadza nowe modele, będące odpowiedzią na zmiany na rynku odzieży formalnej skierowanymi w stronę wygody. Bytom przedstawia linię Supreme Comfort, stawiając na maksymalną wygodę i utylitarność. W. KRUK proponuje ręcznie zdobioną biżuterię ze złota i srebra, a także rozwija ofertę biżuterii popularnej marki Picky Picka. Natomiast Deni Cler prezentuje kolekcję 'Magia Kina', inspirowaną kobietami - ikonami, które zapisały się w historii kinematografii. To, jak dobrze przygotowaliśmy się na wiosnę i lato 2023, będziemy mogli określić jednak dopiero w nadchodzących miesiącach" - dodał Płocica.

VRG specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Od 2000 r. podstawą strategii spółki jest koncentracja wokół funkcji "operatora" marek, projektanta odzieży i dystrybutora na rynku detalicznym. Jej skonsolidowane przychody w 2021 r. wyniosły ok. 1,07 mld zł.

(ISBnews)