Zysk z działalności operacyjnej w IV kw. ub.r. wyniósł 395,2 mln zł, zysk EBITDA sięgnął 858,3 mln zł, zaś skorygowany zysk EBITDA - 818,5 mln zł (przy skorygowanej marży EBITDA: 23,9%), podano.

W całym 2022 r. skonsolidowany zysk netto wyniósł wstępnie 901,1 mln zł, zysk EBIT sięgnął 1 642,2 mln zł, przy 12 915,3 mln zł przychodów.

Zysk EBITDA w całym ub.r. sięgnął 3 471,2 mln zł, zaś skorygowany zysk EBITDA - odpowiednio: 3 352,1 mln zł (przy skorygowanej marży EBITDA: 26%), podano.

EBITDA skorygowana nie uwzględnia zbycia pakietów akcji/udziałów spółek Modivo, CKS Ossa i Ossa Medical Center oraz 50% udziałów w spółkach Port Praski City II i Port Praski Medical Center w 2022 r., jak również kosztów wsparcia Ukrainy poniesionych w 2022 r., wyjaśniono.

Reklama

"Wskazany powyżej wstępny skonsolidowany zysk netto za rok 2022 i czwarty kwartał 2022 roku uwzględnia udziały w wyniku netto jednostek stowarzyszonych wycenianych metodą praw własności, w szczególności udział w szacunkowym skonsolidowanym zysku netto spółki Asseco Poland S.A., w której spółka posiada 22,95% udziałów. Zgodnie z raportem bieżącym Asseco nr 6/2023 z 20 marca 2023 roku, podany uprzednio do publicznej wiadomości szacunkowy skonsolidowany wynik netto Asseco może ulec zmianie w związku z prowadzonymi obecnie analizami, co z kolei może przełożyć się na poziom skonsolidowanego zysku netto grupy" - czytamy w komunikacie.

Wcześniej w tym tygodniu Cyfrowy Polsat przesunął publikację jednostkowego i skonsolidowanego raportu rocznego na 20 kwietnia z planowanego terminu 30 marca br. ze względu na analizy w zakresie wątpliwości zgłoszonych przez audytora u Asseco Poland, w której to spółce Cyfrowy Polsat posiada 22,95% udziałów.

Wstępny skonsolidowany dług netto grupy na 31 grudnia 2022 roku wyniósł 9 929,5 mln zł, a wskaźnik długu netto do EBITDA na dzień 31 grudnia 2022 roku kształtował się na poziomie 2,86x, podano także w komunikacie.

Cyfrowy Polsat podał też, że łączna liczba RGU B2C wyniosła 13 285 tys. na koniec grudnia 2022 r., w tym płatna TV - 5 049 tys., telefonia komórkowa - 6 238 oraz internet - 1 998 tys. Liczba klientów B2C w tym okresie wyniosła 5 934 tys.

Kanały telewizyjne w IV kw. ub.r. miały 21,6% udziału w oglądalności oraz 28,4% udziału w rynku reklamy; w całym 2022 r. było to odpowiednio: 22,5% i 28,7%.

Cyfrowy Polsat i Polkomtel tworzą zintegrowaną grupę medialno-telekomunikacyjną kontrolowaną przez Zygmunta Solorza. Akcje Cyfrowego Polsatu są notowane na GPW od 2008 r.

(ISBnews)