Zysk operacyjny wyniósł 48,74 mln zł wobec 36,42 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 61,76 mln zł wobec 46,3 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 973,45 mln zł w 2022 r. wobec 683,53 mln zł rok wcześniej.

"Spółka odnotowała 973 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznaczało wzrost o ponad 42% w porównaniu z ubiegłym rokiem. EBITDA wyniosła rekordowe 61,8 mln zł, a zysk netto 25,9 mln zł. Pomimo wymagających warunków makroekonomicznych, Answear.com kontynuował realizację celów strategicznych, w tym m.in. poprawienie oferty oraz zwiększanie udziału marek premium w sprzedaży" - czytamy w komunikacie.

Answear.com powiększył udział marek premium w ofercie, który wyniósł 57% w ub.r., co oznacza wzrost o 5 pkt proc. r/r. W samym IV kwartale ich udział wyniósł natomiast 60%, podano także.

Reklama

"Zwiększenie udziału marek premium w ofercie produktowej pozytywnie wpływa bezpośrednio na wzrost marży oraz wartość średniego koszyka, co przyczynia się do lepszych wyników finansowych firmy" - dodano.

"Pozytywny wpływ na wyniki finansowe ma stały rozwój na rynkach zagranicznych. W 2022 r. nowo otwarte rynki, tj. Grecja, Cypr, Chorwacja i Słowenia odpowiadały za 26% wzrostu sprzedaży całej spółki r/r. Warto również podkreślić, że spółka odnotowała udany powrót na ukraiński rynek, gdzie osiągnęła 34% wzrostu rdr, mimo zawieszenia sprzedaży po wybuchu wojny na okres ponad dwóch miesięcy" - czytamy dalej.

Answear.com to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.

(ISBnews)