Strata operacyjna wyniosła 7,28 mln zł wobec 1,09 mln zł straty rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 132,05 mln zł w 2022 r. wobec 114,14 mln zł rok wcześniej.

Reklama

"Na wyniki roku 2022 r. w jego pierwszej części wpłynęła trwająca epidemia COVID-19, której zimowa fala zakażeń spowodowała wyraźne zmniejszenie odwiedzalności sklepów, a dodatkowym czynnikiem o podobnym wpływie była rosyjska napaść na Ukrainę. W okresie wiosennym nastąpiło natomiast ożywienie sprzedaży, która zaczęła osiągać poziomy z roku 2019. Latem odnotowano sprzedaż mniejszą niż w roku 2019 i 2021, natomiast sprzedaż nowej kolekcji jesień-zima 2022/2023 przyniosła zwiększenie przychodów do poziomów zbliżonych lub przekraczających te z roku 2019 i 2021" - czytamy w sprawozdaniu zarządu.

"Łączna sprzedaż towarów, materiałów i usług osiągnięta w roku 2022 roku była wyższa o 16% wobec roku 2021, który objęty był kategorycznymi restrykcjami epidemiologicznymi łącznie z okresowym zamknięciem sklepów w wielkopowierzchniowych centrach handlowych. Porównując sprzedaż roku 2022 z rokiem 2019 (czyli sprzed wybuchu epidemii COVID-19), należy zauważyć poziom tej sprzedaży mniejszy o 4%. Pozytywną informacją jest uzyskany wzrost marży na sprzedaży towarów i materiałów z 57,2% w 2021 r. do 58,2% w 2022 r." - czytamy dalej.

Wraz ze wzrostem przychodów w roku 2022 wobec roku poprzedniego zwiększeniu o 23% uległy koszty działalności operacyjnej bez wartości sprzedanych towarów i materiałów, co w części wynikało z efektu niskiej bazy (otrzymanego dofinansowania wynagrodzeń za styczeń, luty, maj, czerwiec i lipiec 2021 r., zwolnienia z opłacania składek ZUS za marzec 2021 i zwolnienia z płacenia kosztów związanych z najmem obiektów sklepowych w okresie ich zamknięcia), a w części ze wzrostu wszystkich pozycji kosztów oprócz podatków i opłat. Łączne te koszty były jednocześnie o 3% większe niż w roku 2019, wskazano także.

"W konsekwencji powyższego spółka poniosła w roku 2022 stratę na sprzedaży w wysokości 4,1 mln zł, co było rezultatem gorszym o 3 mln zł niż w roku 2021. Po uwzględnieniu wyniku na pozostałej działalności operacyjnej, gdzie największe znaczenie miało utworzenia 3,3 mln odpisów oraz działalności finansowej, gdzie największą pozycję stanowią koszty odsetek od leasingu w wysokości 1,8 mln zł, rok 2022 został zamknięty stratą netto w wysokości prawie 10 mln zł, co stanowi rezultat gorszy od osiągniętego w roku 2021 o 7,8 mln zł" - napisano dalej.

Odzież marki Solar sprzedawana jest w sieci sklepów detalicznych złożonej z krajowej sieci sklepów własnych z bieżącą kolekcją (54 salony na koniec 2022 r.) oraz sklepów outletowych (8 sklepów, stan na koniec 2022 r.), we własnym sklepie internetowym, w sklepach franczyzowych depozytowych w Polsce (17 sklepów na koniec 2022 r.) oraz w jednym sklepie franczyzowym dystrybucyjnym w Niemczech, a także w kilkudziesięciu multibrandowych sklepach partnerskich krajowych i kilkunastu zagranicznych.

W ujęciu jednostkowym strata netto w 2022 r. wyniosła 9,98 mln zł wobec 2,21 mln zł straty rok wcześniej.

Solar Company jest właścicielem marki odzieżowej Solar, skierowanej do kobiet. Pod marką Solar sprzedawane są autorskie kolekcje odzieży damskiej oraz akcesoriów odzieżowych. Spółka jest notowana na GPW od 2012 r.

(ISBnews)