Skorygowany skonsolidowany zysk netto w I kw. br. wyniósł 6,39 mln zł wobec 4,66 mln zł zysku rok wcześniej,

Zysk operacyjny wyniósł 6,79 mln zł wobec 5,75 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 10,06 mln zł wobec 7,62 mln zł zysku rok wcześniej, natomiast skorygowany zysk EBITDA w I kw. br. wyniósł 11,4 mln zł wobec 8,09 mln zł zysku rok wcześniej,

Reklama

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 35,13 mln zł w I kw. 2023 r. wobec 26,33 mln zł rok wcześniej.

"Mamy za sobą bardzo dobry kwartał, który pozwala nam z optymizmem patrzeć na cały 2023 rok. Jesteśmy zadowoleni z osiągniętych wyników, które były głównie napędzane szybkim rozwojem biznesu i efektywnym zarządzaniem warstwą kosztową. Koncentrujemy się na dalszym wspieraniu rozwoju naszych klientów, którzy dobrze sobie radzą w wymagającym otoczeniu gospodarczym" - powiedział członek zarządu ds. finansowych w Shoper Piotr Biczysko, cytowany w komunikacie.

Spółka podała też, że łączna wartość transakcji w sklepach internetowych Shoper (GMV Sklepy) wzrosła w I kwartale br. o 14% do 1,92 mld zł. Zwiększyła się także łączna wartość sprzedaży w sklepach internetowych, powiększona o dodatkowe kanały sprzedaży, takie jak platformy handlowe czy porównywarki cenowe (GMV Omnichannel) i przekroczyła 2,1 mld zł, czyli o 15% więcej niż w takim samym okresie ub.r. Z kolei wskaźnik take rate (prowizji od sprzedaży) w I kwartale 2023 roku wyniósł 1,83%, czyli o 0,26 pkt proc. więcej niż rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2023 r. wyniósł 5,71 mln zł wobec 4,92 mln zł zysku rok wcześniej.

Shoper to właściciel najpopularniejszej w Polsce platformy pod tą samą nazwą (Shoper) dla rynku e-commerce, sprzedawanej w modelu SaaS (software as a service). Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w lipcu 2021 r.

(ISBnews)