"W Polsce nie ma ciekawych firm do przejęcia, nie prowadzimy rozmów. W regionie jesteśmy aktywni i chcemy się w tym kierunku [akwizycyjnym] rozwijać. Dynamicznie rozwija się przede wszystkim Rumunia, obserwujemy kraje ościenne" - powiedział Świderski podczas wideokonferencji.

Zaznaczył, że segment turystyczny jest motorem wzrostu dla wyników grupy w I półroczu.

Reklama

"Już wiemy, że w branży turystycznej będzie dobry sezon wakacyjny. Jednak my jesteśmy pośrednikiem, nie mamy wiedzy, czy i kiedy mogą się skończyć możliwości organizowania turystyki dla polskich touroperatorów i polskich firm czarterowych" - dodał prezes.

Wskazał, że w 2019 roku zrealizował się scenariusz wyczerpania oferty.

"Świetne wyniki, które notujemy w tej chwili i będziemy notować jeszcze w drugim kwartale, nie gwarantują tego, że trzeci czy czwarty kwartał będą też tak rekordowe. Jesteśmy optymistami, jeśli chodzi o ten rok i już szykujemy się na kolejny sezon, aby przygotować jak najlepszą ofertę na 2024 rok" - powiedział Świderski.

Grupa Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych - Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal horyzontalny o2 oraz liczne specjalistyczne portale wertykalne, w tym w szczególności portale o tematyce biznesowej - Money.pl oraz Biztok, portale dotyczące nowych technologii - np. Dobreprogramy, portale o tematyce sportowej - np. Sportowe Fakty, oraz portale o charakterze rozrywkowym - np. Pudelek. Spółka jest notowana na GPW od maja 2015 r.

(ISBnews)