Łączna liczba sklepów na koniec I półr. 2022/2023 wyniosła 4 127, co oznacza wzrost o 12% r/r, co wynikało głównie ze wzrostu liczby placówek sieci Pepco w Europie Zachodniej, podano także.

"Grupa poczyniła znaczne postępy w realizacji przyjętych celów strategicznych w tym półroczu, odnotowując jednocześnie zarówno wzrost przychodów jak i bazowego wyniku EBITDA. W omawianym okresie otworzyliśmy 166 nowych sklepów netto i jesteśmy przekonani, że osiągniemy zakładany cel, jakim jest otwarcie co najmniej 550 nowych sklepów netto w bieżącym roku obrotowym, w ramach naszego ukierunkowanego i rentownego programu otwierania sklepów" - powiedział dyrektor generalny (CEO) Pepco Group Trevor Masters, cytowany w komunikacie.

Reklama

"Nasza strategia wzrostu w Europie Zachodniej jest realizowana zgodnie z planem, odzwierciedlając dużą atrakcyjność marki Pepco dla klientów na całym kontynencie. Włochy, gdzie niedawno otworzyliśmy nasz setny sklep, oraz Hiszpania - która korzysta z naszej połączonej oferty odzieży, produktów ogólnego użytku i produktów szybkozbywalnych – nadal są naszymi największymi i najszybciej rozwijającymi się rynkami w Europie Zachodniej. W maju mieliśmy przyjemność wprowadzić markę Pepco na rynek portugalski" - dodał.

Podkreślił ponownie, że inflacja w Europie Środkowej utrzymuje się na podwyższonym poziomie, w związku z czym działalność w sklepach Pepco pozostawała wyzwaniem.

"Pomimo tego nadal spełnialiśmy oczekiwania klientów dysponujących ograniczonym budżetem, utrzymując pozycję lidera cenowego i zwiększając nasz udział w rynku, skupiając się jednocześnie na kosztach prowadzenia działalności w obecnym otoczeniu inflacyjnym/ Utrzymujemy dobrą pozycję i w drugim półroczu marże brutto będą rosły, dzięki pozytywnemu wpływowi niektórych kosztów po stronie kosztów podstawowych, w tym towarów i frachtu. Skupiamy się na realizacji naszej strategii i pozostajemy na dobrej drodze do osiągnięcia całorocznego wzrostu EBITDA zgodnie z wcześniejszymi prognozami" - powiedział dyrektor generalny.

Pepco Group bazową EBITDA na poziomie 377 mln euro w I półr. roku obrotowego 2022/2023 (tj. październik-marzec br.) (przy założeniu stałego kursu walutowego), co oznacza wzrost o 11% r/r, a bazowy zysk przed opodatkowaniem wyniósł 134 mln euro i był niższy o 5,7% r/r, odzwierciedlając inwestycje w sklepy, ekspansję i związane z tym koszty łańcucha dostaw, w warunkach podwyższone inflacji. Grupa odnotowała 2 839 mln euro przychodów w I półr., co oznacza wzrost o 22,8% r/r (przy założeniu stałego kursu walutowego). Sprzedaż grupy w warunkach porównywalnych (LFL) wzrosła w I półr. 11,1% r/r (+13,0% w I kw. i +8,5% w II kw.).

Pepco Group prowadzi działalność w dwóch segmentach rynkowych: poprzez PEPCO (sieć wielobranżowych sklepów dyskontowych) oraz Poundland/Dealz (sieć sklepów działających w modelu zakupów impulsowych artykułów spożywczych, ogólnego przeznaczenia, sezonowych i artykułów pierwszej potrzeby sprzedawanych w formule cen jednorodnych). Spółka zadebiutowała na GPW w 2021 r.; wchodzi w skład indeksów WIG20 i WIG30.

(ISBnews)