W maju br. firmy zawarły też umowę o strategicznym partnerstwie, a w ramach transakcji InPost zapewnił sobie 3-letnią opcję nabycia pozostałego 70 proc. udziału w Menzies. Strategiczne partnerstwo daje możliwość obsługiwania rosnących wolumenów przesyłek przez 7 dni w tygodniu - bez konieczności ponoszenia dodatkowych nakładów inwestycyjnych po stronie InPost. Partnerstwo przyniesie też korzyści dla konsumentów i sklepów e-commerce, podano.

"Ta transakcja to kamień milowy dla rozwoju naszej działalności na rynku brytyjskim. Razem z Menzies będziemy mogli zaoferować dostawy przesyłek 360 dni w roku, co jest unikalną ofertą na brytyjskim rynku e-commerce" - powiedział prezes InPost Rafał Brzoska, cytowany w komunikacie.

"Ta transakcja to kolejny krok w kierunku ugruntowania naszej pozycji wiodącego dostawcy przesyłek out-of-home na rynku brytyjskim. Menzies posiada jedną z największych sieci logistycznej w Wielkiej Brytanii i wierzymy, że partnerstwo, które zawiązaliśmy, pozwoli przyspieszyć rozwój naszych usług z korzyścią dla brytyjskich konsumentów" - dodał CEO International w InPost Michael Rouse.

Menzies Distribution Group, spółka z siedzibą w Wielkiej Brytanii, każdego dnia dostarcza przesyłki do ponad 47 000 lokalizacji. Menzies posiada w Wielkiej Brytanii i Irlandii 100 oddziałów, sortownię centralną oraz 9 sortowni regionalnych, zarządza flotą ponad 3 200 pojazdów i zatrudnia ponad 5 000 pracowników. Specjalizuje się w usługach logistycznych w sektorach, gdzie terminowość dostaw ma kluczowe znaczenie biznesowe.

Reklama

InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W lipcu 2021 r. sfinalizował przejęcie francuskiej spółki Mondial Relay. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.

(ISBnews)