Strata operacyjna wyniosła 12,31 mln zł wobec 0,33 mln zł zysku rok wcześniej. Strata EBITDA wyniosła 5,71 mln zł wobec 6,66 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.

Przychody ze sprzedaży sięgnęły 239,46 mln zł w 2022/2023 r. wobec 231,77 mln zł rok wcześniej.

"Przychody roku obrotowego 2022/2023 netto ze sprzedaży wyniosły 239 458 tys. zł i były o 3,3% wyższe w stosunku do analogicznego okresu roku 2021/2022. Taka dynamika wzrostu sprzedaży wynika przede wszystkim ze znacznego wyhamowania potrzeb zakupowych sprzętu i odzieży sportowej, która w ubiegłym roku była bardzo wysoka ze względu na COVID-19 i czasową zmianę zachowań w sferze aktywności fizycznej społeczeństwa polskiego. Nie bez znaczenia był również fakt, że od pandemii wyposażenie „sportowe" (sprzęt i odzież) można było kupić w sklepach, które do tego roku nie posiadały w swojej ofercie produktów tej kategorii (szczególnie sklepy z branży fashion, RTV i AGD i nawet spożywcze)" - napisał prezes Marcin Kaczmarczyk w liście do akcjonariuszy.

"Spółka osiągnęła wyniki w poszczególnych kanałach: Sklepy stacjonarne - przychody netto ze sprzedaży wyniosły 143 700 tys. zł i były o 7,9%% wyższe w stosunku do analogicznego okresu; w kanale e-commerce przychody netto ze sprzedaży wyniosły 24.200 tys. zł i były o 2,5% wyższe w stosunku do analogicznego okresu" - dodał prezes.

Reklama

W roku obrotowym 2022/2023 spółka otworzyła: CH Westfield Mokotów (data otwarcia 18.05.2022), wielkość salonu: 1 360 m2, salon przejęty po Go Sport, CH Atrium Promenada (data otwarcia: 16.12.2022), wielkość salonu: 1.600 m2, salon przejęty po Go Sport. Spółka zmodernizowała też CH Posnania Poznań (data otwarcia w nowej lokalizacji: 2.08.2022), wielkość salonu starego: 870 m2, nowego: 757 m2; otwarcie w standardzie Intersport 1,5 Light.

"Spółka cały czas podejmuje działania, które mają na celu zwiększenie efektywności prowadzonej działalności, poziom kosztów działalności operacyjnej w roku obrotowym zakończonym 31 marca 2023 r. jest wyższy w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego o około 21,7%. Spowodowane jest to głównie większą ilością sklepów, wyższymi kosztami prowadzenia działalności (wyższe koszty mediów, wynagrodzeń, usług, itp.)" - czytamy w sprawozdaniu zarządu.

Podstawowa działalnośćIntersport Polska polega na sprzedaży detalicznej markowego sprzętu sportowego w specjalistycznych sklepach o dużej powierzchni zlokalizowanych w wybranych centrach handlowych dużych miast w całej Polsce. Spółka jest notowana na GPW od 2006 r.

(ISBnews)