"Budimex rozpoczął prace nad projektem rozbudowy drogi D1 ‎Bratysława - Triblavina na Słowacji. Przedmiotem projektu jest budowa ‎strategicznego skrzyżowania dwóch autostrad, która znacząco przyczyni się ‎do poprawy sytuacji komunikacyjnej w stolicy kraju - Bratysławie. ‎Odcinek realizowany przez Budimex ma długość 3,6 km i obejmie poszerzenie oraz przebudowę ‎nawierzchni autostrady, budowę 18 mostów, a także dodanie systemu ‎informacyjnego i ekranów akustycznych. W sumie generalny wykonawca zrealizuje 128 obiektów budowlanych. Wymagającym aspektem projektu będzie prowadzenie prac budowlanych przy zachowaniu ruchu na autostradzie D1 na obrzeżach Bratysławy" - czytamy w komunikacie.

Budowa składa się z dwóch kluczowych kamieni milowych. Pierwszym jest budowa obwodnic, które ‎przekierują ruch z autostrady D1 i połączą dwie gałęzie skrzyżowania dla możliwości ‎budowy niezbędnych mostów na skrzyżowaniu D1/D4. Drugim kamieniem milowym ‎jest połączenie autostrad w kierunku Trnava - Jarovce. Całkowity czas budowy ‎szacowany jest na 1 100 dni, podano także.

"Na rozgałęzieniach skrzyżowania autostrad D1 i D4 prowadzone są nasypy oraz wzmocnienia pod murami oporowymi i odhumusowanie lub usunięcie materiału po rozbiórce, a także przezbrojenia sieci inżynieryjnych. Trwa także przebudowa hydromelioracji. Prace rozbiórkowe zostały już częściowo zakończone na placu budowy, a badania archeologiczne zbliżają się już do końca" - dodał dyrektor kontraktu Igor Sedláček, cytowany w komunikacie.

Latem 2022 r. Budimex wygrał przetarg na ‎budowę autostrady D1 Bratysława-Triblavina o wartości 110,85 mln euro, a pod koniec roku podpisał umowę ze słowackim zamawiającym. To pierwszy kontrakt, który firma zdobyła od czasu wejścia na rynek słowacki w 2021 roku, przypomniano.

Reklama

Budimex jest notowany na warszawskiej giełdzie od 1995 r. Jego inwestorem strategicznym jest hiszpańska firma Ferrovial. W 2022 r. miał 8,62 mld zł skonsolidowanych przychodów.

(ISBnews)