"Parki handlowe to dla nas nowy segment rynku nieruchomości, ale i ciekawy ze względu na jego potencjał. W Polsce zmieniają się zwyczaje zakupowe i parki trafiają w potrzeby klientów, którzy nie chcą jechać do klasycznych centrów handlowych albo mają do nich za daleko. Jednocześnie w wielu parkach brakuje oferty gastronomicznej. Nasze koncepty, zwłaszcza flagowy Sphinx, mogą stać się wyróżnikiem takiego obiektu i dodatkowo przyciągać klientów do parku. Obserwujemy też rosnące zainteresowanie deweloperów współpracą z nami. Pierwsze umowy, dotyczące parków Glinianka i Ozimska, zostały podpisane, ale trwają rozmowy o następnych projektach. To też potwierdza nasze prognozy, że postępujący poziom nasycenia rynku parkami spowoduje, iż klienci będą oczekiwali dodatkowych ich funkcji i usług, jak właśnie gastronomia, która zresztą jest nieodzownym elementem funkcjonowania centrów handlowych" - powiedział wiceprezes Sfinks Polska Amir El Malla, cytowana w komunikacie.

Obie restauracje pierwszych gości mają przyjąć pod koniec I kw. 2024 r. Sphinx w Parku Glinianka będzie miał ok. 300 m2 powierzchni, zaś restauracja w Ozimska Park - ok. 250 m2, podano także.

Zgodnie ze strategią Grupy na 2024-2029, zamierza ona przekształcić część sieci restauracji własnych w model franczyzowy.

Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji Sfinks jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce. Spółka jest notowana na GPW od 2006 r.

Reklama

(ISBnews)