Zysk operacyjny wyniósł 643,2 mln zł wobec 435,5 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 1 013 mln zł wobec 755,3 mln zł zysku rok wcześniej.

Marża brutto ze sprzedaży w ostatnim kwartale wyniosła 52,5%.

"Marża brutto na sprzedaży w IV kw. 2023 wyższa r/r o 2,9 pkt proc. ze względu na:

* znacząco niższe r/r koszty zakupów kolekcji,

Reklama

* bardziej korzystny r/r kurs USD/PLN,

* niższe r/r koszty frachtu" - czytamy w prezentacji wynikowej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 4 840,9 mln zł w IV kw. r.obr. 2023/2024 wobec 4 185 mln zł rok wcześniej.

"Przychody Grupy w IV kw. 2023 wzrosły r/r o 15,7%, dzięki rosnącej sprzedaży online i offline (otwarcie 113 nowych sklepów, głównie Sinsay). Wszystkie marki w IV kw. 2023 odnotowały wzrost sprzedaży r/r. Największe nominalne wzrosty przychodów oraz dynamiki r/r w Sinsay, dzięki rozwojowi sieci sprzedaży, atrakcyjnym cenom oraz sytuacji ekonomicznej sprzyjającej popularności zakupów w segmencie value-for-money" - czytamy dalej w prezentacji.

W pozostałych markach największy wzrost sprzedaży odnotował Cropp.

"Sprzedaż całościowa Grupy/ m2 w IV kw. 2023 wyniosła 820 zł/m2 , spadek o 2,3% r/r. Wzrost sprzedaży offline Grupy/m2 o 3,1% r/r do 557 zł/m2" - napisano także.

Sprzedaż internetowa w ostatnim kwartale stanowiła 28,5% przychodów z Polski (29,1% rok wcześniej) oraz 27% przychodów omnichannel Grupy (29,3% rok wcześniej), podano także.

W całym r.obr. 2023/ 2024 (luty 2023 - styczeń 2024) spółka miała 1 612 mln zł skonsolidowanego zysku netto z działalności kontynuowanej wobec 869 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 17 406,2 mln zł w porównaniu z 15 926,5 mln zł rok wcześniej. Skonsolidowany zysk netto z działalności kontynuowanej przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł odpowiednio: 1 607,1 mln zł wobec 486,7 mln zł zysku rok wcześniej.

Zysk EBITDA w całym r.obr. 2023/2024 sięgnął 3 666 mln zł wobec 2 313,6 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.

Liczba sklepów Grupy LPP wynosiła na koniec stycznia br. 1 094 w Polsce (wzrost o 76 r/r) i 1 181 za granicą (wzrost o 237), tj. łącznie 2 275 (wzrost o 313), podano też w prezentacji.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w r.obr. 2023/ 2024 wyniósł 1 626 mln zł wobec 534 mln zł zysku rok wcześniej.

LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku; wchodzi w skład indeksu WIG20. W roku obrotowym 2023/2024 (luty 2023 - styczeń 2024) spółka miała 17,4 mld zł skonsolidowanych przychodów.

(ISBnews)