Reklama
Reklama

CPK zmieni układ transportowy Polski [MAPA 10 LINII KOLEJOWYCH]

30 kwietnia 2019, 10:46
Głównym założeniem programu jest powstanie 10 tzw. szprych kolejowych prowadzących do CPK ze wszystkich kierunków Polski, które będą łączyły miasta wojewódzkie ze stolicą i portem lotniczym, a także wzajemnie między sobą. W ramach programu powstanie 1600 km linii kolejowych, w tym 670 km linii dużych prędkości (przystosowanej do jazdy pociągów powyżej 250 km/h), 750 km linii głównych (200-250 km/h) i 190 km linii uzupełniających (około 160 km/h). Premier Mateusz Morawiecki w czasie prezentacji sieci linii kolejowych nazwał ten projekt „epokowym”. To "szansa nie tylko na przełamanie wielowiekowych zapóźnień, ale szansa na rozwój na miarę XXI wieku" – stwierdził premier. "Tworząc to centrum jednocześnie tworzymy podwaliny pod właściwy rozwój komunikacyjny w całym środkowoeuropejskim układzie gospodarczym, układzie państw” – zaznaczył Mateusz Morawiecki. Źródło: Materiały prasowe CPK
Głównym założeniem programu jest powstanie 10 tzw. szprych kolejowych prowadzących do CPK ze wszystkich kierunków Polski, które będą łączyły miasta wojewódzkie ze stolicą i portem lotniczym, a także wzajemnie między sobą. W ramach programu powstanie 1600 km linii kolejowych, w tym 670 km linii dużych prędkości (przystosowanej do jazdy pociągów powyżej 250 km/h), 750 km linii głównych (200-250 km/h) i 190 km linii uzupełniających (około 160 km/h). Premier Mateusz Morawiecki w czasie prezentacji sieci linii kolejowych nazwał ten projekt „epokowym”. To "szansa nie tylko na przełamanie wielowiekowych zapóźnień, ale szansa na rozwój na miarę XXI wieku" – stwierdził premier. "Tworząc to centrum jednocześnie tworzymy podwaliny pod właściwy rozwój komunikacyjny w całym środkowoeuropejskim układzie gospodarczym, układzie państw” – zaznaczył Mateusz Morawiecki. Źródło: Materiały prasowe CPK / Media
Reklama
Reklama
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Powiązane

Reklama

Komentarze(94)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • obserwator
    2019-04-30 12:09:08
    Do realizacji tego projektu potrzeba bardzo dużej mobilizacji i porozumienia ponad podziałami politycznymi. Polska, leżąca w środku Europy może zarabiać duże pieniądze właśnie na znakomitym położeniu. Dotyczy to zatem nas wszystkich, naszych dzieci i wnuków. Trzymam kciuki za ten projekt.
    27
    pokażodpowiedzi (3)
  • Tom-ch
    2019-04-30 12:25:44
    Na prawdę pokażcie mi opracowanie skąd CPK weźmie 100 mln ludzi rocznie. Okęcie po kilkudziesiecioletniej działalności ma 15 mln. Więc przestańcie oszukiwać ludzi
    201
    pokażodpowiedzi (6)
  • bwt
    2019-04-30 15:46:50
    Za 50 lat może powstanie , ale nie dam głowy za to. Poza tym centralizacja państwa do bólu, jak w Rosji. Tam też wszystkie drogi prowadza do Moskwy.
    59
    pokażodpowiedzi (2)
  • Prowincja
    2019-04-30 16:23:03
    Nie wiem czy kacze mózgi dalej mówią o tym, że zlikwidują regionalne lotniska i z całej Polski będą wszyscy dojeżdżać pociągami do tzw. CPK,tak powiedział rok temu jeden z działaczy PISu,czyli wszystko będzie tylko w centrali,ze stolycy,nie ma zgody na to ,czym wcześniej PIS zakończy niszczącą Polskę politykę ekonomiczną tym mniej pieniędzy pójdzie w błoto.
    96
    pokażodpowiedzi (1)
  • Tom-ch
    2019-04-30 12:30:35
    Każdy kto chce tego lotniska niech wyłoży po 5.000 zł i niech sobie buduje. My nie chcemy by ww lotnisko było budowane z państwowych pieniędzy. Dość wielkich fabryk do których ciągle trzeba dokładać Dość LOT i PPPL którym trzeba dawać niech PIS wyciąga z własnej kieszeni. Obiecuje że że ja nie polecę z CPK i nie skorzystam z LOT i PPPL
    202
    pokażodpowiedzi (6)
  • Darek
    2019-04-30 13:04:39
    Kiełbasa wyborcza. Przed poprzednimi samorządowymi obiecywali linie do Łomży. Miesiąc po ogłoszeniu i i zakończeniu wyborów się z tego wycofali.
    107
  • gonzo
    2019-05-01 19:40:25
    Sieci z centralnym hubem to zabytek - tak budowali drogi Rzymianie, a współcześnie Rosjanie. Dziś dobrze wiadomo, choć nie kaczym mózgom, że najlepszy stosunek wydajność/koszt zapewniają sieci rozproszone. Nie tylko w telekomunikacji.
    32
    pokażodpowiedzi (3)
  • ulisse
    2019-04-30 18:20:09
    nie ma nic głupszego niż koncentracja i centralizowanie transportu - system komunikacji powinien dawać równie sprawne połączenia pionowe i poziome , podróżny który potrzebuje pojechać z Krakowa do Wrocławia albo z Gdańska do Szczecina niekoniecznie chce jechać przez Łódź.
    33
  • Tom-ch
    2019-04-30 12:22:51
    To jest mapa sieci kolejowej która zmieniła się symbolicznie od 1 wojny światowej i CPK nic tu nie zmieni. Owszem trzeba wybudować Y ale ta inwestycja jest znana od kilku lat. Za te 40.000.000.000 zl możemy wybudować lub zmodernizowac ok1000km torowisk i to miałoby sens
    75
    pokażodpowiedzi (4)
  • hoo-hoo
    2019-05-01 19:52:36
    Dużo propagandy bez wiarygodnych analiz, natomiast jedno jest pewne - to rozwiązanie wygodne dla warszawiaków. Cały kraj buduje stolicę kosztem nieistniejących połączeń międzywojewódzkich.
    12
Reklama
Reklama

Zobacz więcej

Reklama
image for background

Przejdź do strony głównej