Reklama

Reklama

Reklama

Lobbing w USA: oto 10 największych lobbystów w Waszyngtonie

9 czerwca 2013, 08:30
10. AT&T Inc. Wydatki na lobbing w 2012 r.: 17.340 mln USD. To największy dostawca usług telekomunikacyjnych w USA, który lobbuje przede wszystkim w sprawach dotyczących sieci telefonicznych i internetu szerokopasmowego, ale także podatków – zwykle bardzo skutecznie. Finansuje zarówno partię Republikanów, jak i Demokratów. Od 2005 do 2012 roku wydawała na lobbing średnio 14 tys. USD dziennie. Udało jej się m.in. uniemożliwić zwiększenie jawności w firmach telekomunikacyjnych, nie dopuścić do zniesienia opłat za usunięcie numeru z bazy danych czy oddalić starania o wprowadzenie kontroli stanowej nad cenami usług. Firmę tę, z początku pod inną nazwą, założył Alexander Graham Bell.
10. AT&T Inc. Wydatki na lobbing w 2012 r.: 17.340 mln USD. To największy dostawca usług telekomunikacyjnych w USA, który lobbuje przede wszystkim w sprawach dotyczących sieci telefonicznych i internetu szerokopasmowego, ale także podatków – zwykle bardzo skutecznie. Finansuje zarówno partię Republikanów, jak i Demokratów. Od 2005 do 2012 roku wydawała na lobbing średnio 14 tys. USD dziennie. Udało jej się m.in. uniemożliwić zwiększenie jawności w firmach telekomunikacyjnych, nie dopuścić do zniesienia opłat za usunięcie numeru z bazy danych czy oddalić starania o wprowadzenie kontroli stanowej nad cenami usług. Firmę tę, z początku pod inną nazwą, założył Alexander Graham Bell. / Bloomberg / Chris Ratcliffe
Lobbing w USA to bardzo silnie rozwinięte – i nierzadko kontrowersyjne – narzędzie nacisku na polityków. Każda grupa zawodowa lub społeczna wykorzystuje je do obrony swoich własnych interesów. Oto 10 firm i organizacji, które na wpływy w rządzie wydają najwięcej.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

Reklama
Reklama

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

Powiązane

Reklama
Reklama

Reklama

Reklama
Zobacz

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama
Zapisz się na newsletter
Zapraszamy na newsletter Forsal.pl zawierający najważniejsze i najciekawsze informacje ze świata gospodarki, finansów i bezpieczeństwa.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak