Budapeszt ma IV linię metra. Będą po niej jeździć nowoczesne pociągi z Chorzowa
W Budapeszcie otwarto właśnie czwartą linię metra. Będą po niej jeździć pierwsze w Europie Środkowo-Wschodniej automatyczne pociągi bez kierowcy. Nowy tabor do stolicy Węgier dostarczyła polska fabryka francuskiego Alstomu w Chorzowie.
W Budapeszcie otwarto właśnie czwartą linię metra. Będą po niej jeździć pierwsze w Europie Środkowo-Wschodniej automatyczne pociągi bez kierowcy. Nowy tabor do stolicy Węgier dostarczyła polska fabryka francuskiego Alstomu w Chorzowie.
1 Zakup nowych pociągów Metropolis jest częścią największego programu modernizacji infrastruktury transportowej w historii Węgier. Jak wynika z rządowych danych, całkowity koszt budowy nowej linii metra sięga 452,5 mld forintów.
Media
2 Nowe pociągi Metropolis mają po 80 metrów długości i składają się z 5 wagonów. Jednorazowo pociąg Alstomu może przewieźć 810 pasażerów, w tym 164 na miejscach siedzących. Każdy z wagonów jest wyposażony w cztery szerokie rozsuwane drzwi (1,3 metra) po dwóch stronach pociągu. Dzięki temu, pasażerowie mogą łatwiej i szybciej dostać się do metra na stacji.
Media
3 Dostarczone przez Alstom pociągi, jako pierwsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, będą jeździć bez kierowcy. Aby oswoić Węgrów z nowym systemem funkcjonowania metra, przez pierwszy rok kursowania składy będą wyposażone w kabinę kierowcy, w której jeździć będzie osoba nadzorująca pociąg. Po roku kabina zostanie zdemontowana. Fot. Konrad Majszyk
Forsal.pl
4 Pociągi mogą poruszać się z maksymalną prędkością 70 km/h. W każdym z wagonów została zainstalowana klimatyzacja oraz nowoczesny system informacji pasażerskiej. Nowa linia budapesztańskie metra została zaprojektowana we Francji. System trakcyjny wyprodukowano na Węgrzech. Fot. Konrad Majszyk
Forsal.pl
5 Metrem w Budapeszcie każdego dnia podróżuje około 1 mln pasażerów. Podziemna kolejna została tu otwarta w 1896 roku. Jest to tym samym najstarsze czynne metro w kontynentalnej części Europy. Fot. Konrad Majszyk
Forsal.pl
6 Chorzowski zakład Konstal został wykupiony przez francuski Alstom w 1997 r. i stał się głównym centrum produkcyjnym wagonów metra. Centrala z Paryża przeniosła do Polski środek ciężkości z krajów z wyższymi kosztami wytwarzania, m.in. z Francji. Czytaj więcej na ten temat. Fot. Konrad Majszyk
Forsal.pl
7 Jeśli zainteresowała Cię galeria z otwarcia 4 linii metra w Budapeszcie, zobacz również, zdjęcia najbardziej imponujących stacji metra w Europie.
ShutterStock
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję