Most kolejowy nad Martwą Wisłą. Na dniach ruszy montaż przeprawy
W lipcu w porcie w Gdańsku zacznie się widowiskowy montaż konstrukcji mostu kolejowego przez Martwą Wisłę. Oto zdjęcia z nietypowego transportu stalowych przęseł
W lipcu w porcie w Gdańsku zacznie się widowiskowy montaż konstrukcji mostu kolejowego przez Martwą Wisłę. Oto zdjęcia z nietypowego transportu stalowych przęseł
1
Przeprawa będzie miała 122 metry długości i ma ważyć ponad 2 tys. ton. Po dwóch torach składy pojadą nią z prędkością 100 km/h. Wtedy skokowo wzrośnie przepustowość: po starym moście mogło jeździć 30 par pociągów na dobę, z nowego będzie mogło korzystać ich 180. Konstrukcja będzie osadzona wyżej od poprzedniej, co ma usprawnić żeglugę. Most będzie efektownie iluminowany nocą.
- Wykonaliśmy ponad jedną trzecią prac. W sumie na modernizowanej linii 226 powstaje 19 obiektów inżynieryjnych tj. mosty, wiadukty i dwie nastawnie – wylicza Mirosław Siemieniec z PKP PLK.
Media
2 Modernizacja mostu i linii kolejowej na 12-kilometrowym odcinku z Pruszcza Gdańskiego do stacji Port Północny to element poprawy dostępu kolejowego do Portu Gdańsk. Wydatki PLK na ten cel wyniosą w sumie 370 mln zł.
Media
3 Koszt budowy samej przeprawy przez Martwą Wisłę to 38 mln zł. Pierwsze pociągi miały pojechać tędy jeszcze w tym roku czego PLK na razie nie dementuje. Jak podaje PKP PLK, cała inwestycja wraz z przebudową linii kolejowej zakończy się w sierpniu 2016 r.
Media
4 W 2014 r. w porcie w Gdańsku przeładowano w 2014 r. ponad 32 mln ton towarów (więcej o 2 mln ton niż rok wcześniej). Rekordy pady w ilości przeładowanych zbóż, rudzie i kruszywach, za to prawie o jedną trzecią załamały się transporty węgla.
Media
5 Za wynik Gdańska w dużej mierze odpowiadają kontenery. W ubiegłym roku przez ten port przewinęło się 1,2 mln TEU (kontenerów 20-stopowych), które zostały przewiezione na statkach Maerska do terminalu DCT Gdańsk. Ten wynik stawia Gdańsk na drugim miejscu na Bałtyku i 13. w Europie.
Media
6
Zobacz też inną inwestycję infrastrukturalną realizowaną na Martwej Wiśle - drążenie drugiej, północnej nitki tunelu pod Martwą Wisłą w Gdańsku. Prace nad odcinkiem o długości 1072,5 m trwały trzy miesiące. Zobacz zdjęcia z zakończenia prac przy drążeniu tunelu pod Martwą Wisłą w Gdańsku
Fot. (mgo) PAP/Adam Warżawa
PAP/EPA / Adam Warżawa
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję