Niezbędnik przedsiębiorcy. 15 najlepszych aplikacji, które ułatwią ci prowadzenie biznesu
Prowadzenie własnej firmy to nie lada wyzwanie. Organizacja pracy zespołu, zarządzanie finansami, kontakty z kontrahentami, pilnowanie terminów, przygotowywanie raportów - jak nie pogubić się w tych wszystkich zadaniach? Pomoże nam w tym smartfon wyposażony w kilka przydatnych aplikacji mobilnych.
1 Basecamp to jedno z najlepszych i najbardziej intuicyjnych narzędzi do zarządzania projektami realizowanymi przez naszych pracowników. Otrzymujemy dostęp do szczegółowej osi czasu projektu, kalendarza, grupowego chatu oraz innych przydatnych funkcji, które umożliwiają nam pełną kontrolę nad poszczególnymi zadaniami. Aplikacja jest bardzo przejrzysta i łatwa w obsłudze.
Media
2 Osobisty notatnik, który umożliwia tworzenie zapisków w formie tekstowej, graficznej, jak również dźwiękowej. Notatki zapisywane są w chmurze, dzięki czemu mamy do nich dostęp z każdego miejsca i na każdym urządzeniu. Twórcy co jakiś czas rozbudowują Evernote'a o kolejne przydatne funkcje.
Media
3 Google Drive to wirtualny dysk oraz trzy przydatne aplikacje, które umożliwią nam tworzenie i edytowanie dokumentów tekstowych, arkuszy kalkulacyjnych oraz prezentacji. Przygotowane pliki możemy zapisywać do trybu offline, jak również udostępniać je naszym współpracownikom.
Media
4 Slack to jedna z najpopularniejszych platform umożliwiających zarządzanie wspólnymi projektami oraz komunikowanie się wewnątrz zespołu. Otrzymujemy możliwość tworzenia dowolnej liczby prywatnych i publicznych grup dyskusyjnych, przesyłania dokumentów i innych plików, jak również publikowania ogłoszeń i list zadań.
Media
5 Prowadzenie własnego biznesu wymaga cierpliwości, samozaparcia i skoncentrowania na celach. Nie zawsze muszą być to dalekosiężne cele. Czasami są to po prostu małe kroki, które doprowadzą nas do końcowego sukcesu. Właśnie w tym miejscu pojawia się aplikacja WinStreak. To rodzaj osobistego trenera-motywatora, który każdego dnia wyznacza nam trzy cele do zrealizowania. Czy podejmiesz wyzwanie?
Media
6 PayPal to internetowa platforma oferująca usługi płatnicze umożliwiające firmom i klientom indywidualnym posiadającym adres e-mail wysyłanie oraz odbieranie płatności przez sieć. To niezwykle przydatne narzędzie dla osób współpracujących z kontrahentami zza granicy. Usługa jest jest również dostępna w wersji mobilnej. Wystarczy zainstalować aplikację PayPal, aby nasze płatności realizować z poziomu smartfona lub tabletu.
Media
7 Gdy zmieniamy nasze dane kontaktowe, to najczęściej zmuszeni jesteśmy wysłać setki powiadomień do współpracowników i znajomych. To jednak dopiero połowa sukcesu, bo również oni muszą wprowadzić te zmiany na swoich smartfonach. Addappt rozwiązuje ten problem. Wystarczy uaktualni dane kontaktowe na swoim koncie, a automatycznie zmienią się one również na urządzeniach naszych współpracowników.
Media
8 Czas to pieniądz. Doskonale zdaje sobie z tego sprawę każdy, kto prowadzi własną firmę. Dlatego też nie warto marnować tego czasu w korkach. Z pomocą przychodzi nam społecznościowo-nawigacyjna aplikacja Waze. Dzięki niej połączymy się innymi kierowcami, którzy na bieżąco dzielą się informacjami o korkach i innych utrudnieniach na drodze.
Media
9 Asana to przejrzysta lista zadań, którą możemy dzielić wraz z naszymi współpracownikami. Do określonych list możemy dołączyć nasze pliki z Dropboksa, jak również zdjęcia. Aplikacja świetnie sprawdza się przy realizacji grupowych projektów.
Media
10 Prowadzenie własnej firmy wiąże się z licznymi podróżami i spotkaniami z kontrahentami. Aplikacja TripIt umożliwi nam kompleksowe zaplanowanie naszego wyjazdu. Możemy w niej zapisać szczegóły dotyczące lotu, rezerwacji hotelowej, jak również spotkań, które odbędziemy na miejscu. Aplikacja dysponuje również dodatkowymi usługami, czyniącymi wyjazd znacznie prostszym – zapewnia dostęp do map, nawigacji oraz aktualnej prognozy pogody.
Media
11 Square Register to darmowa aplikacja umożliwiająca kompleksowe zarządzenie naszym niewielkim biznesem. Dzięki niej możemy śledzić sprzedaż, kontrolować zapasy, komunikować się z naszymi pracownikami, jak również przygotowywać analizy i raporty.
Media
12 Prosta, przejrzysta, a przy tym niezwykle funkcjonalna aplikacja do zarządzania naszym czasem oraz tworzenia list zadań. Clear w pełni wykorzystuje zalety dotykowego ekranu. Dotknięcie, uszczypnięcie, przesunięcie palcem po ekranie - każdy gest ma tu swoje znaczenie i umożliwia intuicyjną obsługę aplikacji.
Media
13 Aplikacja pełni funkcję wirtualnej tablicy do której "przypinamy" poszczególne zadania. To świetne narzędzie dla zespołów, które wspólnie pracują nad danym projektem. Dzięki Trello, nasi współpracownicy mogą edytować poszczególne zadania, zostawiać pod nimi ważne notatki, jak również informować o ich zrealizowaniu - wszystko za pomocą kilku dotknięć ekranu smartfona.
Media
14 Aplikacja umożliwia tworzenie przejrzystych grafik, diagramów i wykresów, które następnie możemy dołączyć do naszych dokumentów i prezentacji. Roambi Analytics potrafi odczytać dane z plików XLS (Excel), CSV, HTML oraz Google Docs. Analizowanie i prezentowanie liczb jeszcze nigdy nie było tak proste.
Media
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję