5 niezbędnych aplikacji dla freelancera
Freelancer funkcjonuje jak mikrofirma - musi skutecznie zarządzać własnym czasem, kontaktować się z klientami, poszukiwać zleceń, a w natłoku obowiązków jeszcze pracować. Z pomocą przychodzą aplikacje.
Freelancer funkcjonuje jak mikrofirma - musi skutecznie zarządzać własnym czasem, kontaktować się z klientami, poszukiwać zleceń, a w natłoku obowiązków jeszcze pracować. Z pomocą przychodzą aplikacje.
1
Insightly to darmowy, w pełni funkcjonalny system CRM dostępny w chmurze, zarówno z poziomu przeglądarki, jak i aplikacji mobilnych. Z darmowej wersji aplikacji może korzystać dwóch użytkowników, co w wypadku pracującego w pojedynkę freelancera lub niewielkiej firmy nie jest ograniczeniem. Aplikacja pozwala zarówno zarządzać kontaktami, jak i wspomaga sprzedaż dzięki śledzeniu napływających zapytań o oferty.
System pozwala śledzić maile wysyłane do konkretnych klientów lub kontaktów, porządkować ich w listy, wyszukiwać i przeglądać. Do systemu można wpisać niemal dowolne informacje, takie jak numer telefonu, adres email, konta społecznościowe i strony internetowe.
Insightly łączy w sobie cechy systemu do zarządzania relacjami z klientami oraz aplikacji do zarządzania projektami. Dzięki temu możliwe jest przyporządkowanie konkretnych zadań do klientów, śledzenie korespondencji z nimi oraz łatwiejsze przeglądanie historii kontaktów.
Wadą Insightly jest jego ociężałość. Kalendarzowi i managerowi zadań brakuje lekkości i przejrzystości wielu konkurencyjnych odpowiedników.
Media
2
Wielu freelancerów pracuje na godziny. Swój czas pracy można śledzić stoperem, utrudnia to jednak ewidencję i śledzenie przepracowanych godzin.
Harvest to proste narzędzie, które ułatwia śledzenie przepracowanych godzin, dostępne zarówno z poziomu przeglądarki, jak i urządzenia mobilnego. W darmowej wersji jest dostępne dla jednego użytkownika, który może prowadzić jednocześnie dwa aktywne projekty. Każdy z tych projektów można różnie wycenić, w zależności od wykonywanego zadania lub umowy z konkretnym zleceniodawcą.
Taki rozbudowany stoper jest szczególnie przydatny przy rozliczaniu się ze zleceniodawcą – automatycznie można wyświetlić raport na temat ilości czasu spędzonego nad danym zadaniem oraz sumę należności na podstawie wyceny jednej godziny pracy.
Media
3
Wystawienie faktury nie jest niczym skomplikowanym, a jej szablon można przygotować nawet za pomocą arkusza kalkulacyjnego czy edytora tekstu.
Jednak porządek w fakturach ma kolosalne znaczenie ze względu na obowiązki podatkowe, dlatego aplikacja w chmurze gromadząca w jednym miejscu wszystkie wystawiane dokumenty jest bardzo wygodnym rozwiązaniem – w razie potrzeby można co kwartał (lub co miesiąc) drukować wszystkie wystawione faktury przychodowe i na ich podstawie się rozliczać.
Dodatkowym udogodnieniem jest automatyczne pobieranie informacji o zamawiającym na podstawie danych z KRS lub CEIDG.
W wypadku programu fakturownia.pl darmowa wersja pozwala wystawić do 4 faktur w miesiącu.
Media
4
Graficy i programiści pracujący jako niezależni konsultanci często potrzebują dużych dysków w chmurze, które pozwolą wysłać przygotowane dzieło do zleceniodawcy. W tej roli świetnie sprawdza się Google Drive – dysk sieciowy od Google.
Zaletą tego dysku jest możliwość manipulowania stopniem dostępu do plików, na przykład nadanie użytkownikowi konkretnego adresu email prawa do wyświetlania zawartości, jej modyfikacji lub rozsyłania dalej za pomocą linku.
W sieci jest w tej chwili dostępnych wiele alternatyw dla dysku od Google, choćby Dropbox, który oferuje znacznie większą przestrzeń na dysku wirtualnym.
Praca zdalna nie oznacza braku współpracy. Oprócz dysku zewnętrznego Google oferuje pakiet biurowy dostępny w chmurze, który znacznie ułatwia wspólną pracę nad dokumentami, takimi jak arkusze kalkulacyjne, teksty czy prezentacje. Zaletą pakietu jest pewność, że u każdego odbiorcy edytowany dokument wyświetli się tak samo.
Wadami jest brak pełnej integracji z popularnymi formatami zapisu, uboższe formatowanie oraz kapryśne sprawdzanie pisowni. Problemy sprawia też eksportowanie przygotowanych dokumentów do formatów obsługiwanych przez desktopowe narzędzia biurowe.
Media
5 Inne galerie forsal.pl
ShutterStock
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję