YouTuberzy przynieśli gospodarce Niderlandów 165 mln euro w 2020 roku, wynika z badań firmy Oxford Economics zleconych przez Google. Jednocześnie dzięki nim powstało w Holandii 7,7 tys. pełnoetatowych miejsc pracy.

Oxford Economics (OE) wyjaśnia, iż kwota 165 mln euro to konsekwencja pracy samych twórców publikujących materiały wideo na YouTube, a nie wkład ekonomiczny samego serwisu.

Jak zauważa portal RTL Niews, który omówił wynik, jest to kwota porównywalna z wydatkami na holenderskie produkcje filmowe.

Reklama

OE tłumaczy, że miejsca pracy powstają ponieważ YouTuberzy wynajmują lub kupują usługi i produkty od osób trzecich, takie jak sprzęt dźwiękowy lub filmowy a także usługi związane z produkcją i edycją wideo.

Jednocześnie twórcy materiałów na YouTube zarabiają poza platformą. Autorzy raportu jako przykład podają kreatywnego przedsiębiorcę, który zarabia na promocji marki w YouTube oraz piekarza, który sprzedaje więcej ciastek dzięki samouczkom publikowanym na YouTube.