Opublikowany w poniedziałek przez Agencję spot jest zatytułowany "Odkryj CIA: twój kraj liczy na ciebie" i pokazuje profesjonalnie sfilmowane sceny z pracy szpiega, jak np. odbieranie tajnych informacji od informatorów. "Nigdzie indziej nie zrobisz tak wiele dla swojego kraju jak w CIA" - zachęca rekrutów na ekranie przedstawiciel tej instytucji.
Jak zauważa "New York Times", choć CIA reklamowała się dotąd i prowadziła rekrutację na wiele różnych sposobów, m.in. na uczelniach czy w internecie, to nigdy jeszcze nie robiła tego za pośrednictwem reklam telewizyjnych.
Agencja twierdzi, że publikacja reklamy nie jest spowodowana brakiem zainteresowania ze strony potencjalnych rekrutów; chętnych co roku są tysiące, a według CIA ubiegły rok był najbardziej udanym pod względem rekrutacji w historii Agencji. Mimo to wywiad musi konkurować o najzdolniejszych pracowników z sektorem prywatnym, zwłaszcza w przemyśle technologicznym.
Zdaniem cytowanych przez "NYT" byłych oficerów agencji, sięgnięcie po nowe medium może być sposobem na dotarcie nie tylko do osób świeżo po studiach, ale i do ludzi mających już za sobą doświadczenie w pracy.
“Amerykanie konsumują obecnie więcej treści na platformach streamingowych niż kiedykolwiek, a my chcemy być częścią tego, co oglądają" - powiedziała rzeczniczka CIA Nicole de Haay.
"NYT" zauważa, że opublikowany film wyraźnie stawia na różnorodność: w reklamie występują zarówno aktorzy o azjatyckich korzeniach, jak i czarnoskórzy. Wewnętrzny raport CIA z 2015 roku wykazał, że personel agencji przez ostatnie dekady stawał się coraz bardziej homogeniczny rasowo.