Jak podkreślił w przesłanym PAP komunikacie rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec, lokalizacja przystanku Iwiny umożliwi mieszkańcom osiedli z rejonu Jagodna oraz Iwin szybki dojazd koleją do centrum Wrocławia oraz podróże w kierunku, Ziębic, Kłodzka i Międzylesia.

Siemieniec poinformował, że w grudniu wykonawca kończy prace przy pierwszym torze. Przygotowana jest już konstrukcja pierwszego peronu i wykonana część prac ziemnych. „Wysokość obiektu zapewni podróżnym wygodne wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Przystanek będzie miał dwa perony o szerokości 3,5 m z wyznaczonym pasem bezpieczeństwa. Drogę do pociągów zapewni bezkolizyjne przejście pod torami. Dla podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się będą dwie windy” – tłumaczył.

Perony będą oświetlone, wyposażone w wiaty, ławki, tablice informacyjne oraz gabloty z rozkładami jazdy. W rejonie przystanku zostaną też zamontowane stojaki rowerowe.

Rzecznik dodał, że prace obejmą także niezbędną przebudowę sąsiednich torów i sieć trakcyjną. Zaznaczył, że nowy przystanek budowany jest przy zachowaniu rozkładowego kursowania pociągów na trasie Wrocław – Kłodzko – Międzylesie. „Prowadzenie prac, obok przejeżdżających składów, wymaga od wykonawcy zachowania szczególnego bezpieczeństwa” – powiedział.

Reklama

Inwestycja za 8,8 mln zł jest realizowana w formule projektuj i buduj. Roboty poprzedzone były fazą projektową. W ramach współpracy z PKP PLK dojazd do przystanku wykona gmina Siechnice.

Nowy przystanek zostanie udostępniony podróżnym w połowie przyszłego roku. Projekt jest współfinansowany z funduszy Regionalnego Programu Operacyjnego województwa dolnośląskiego, w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego. (PAP)

autorka: Agata Tomczyńska

ato/ pad/