W roku 2016, kiedy przygotowaliśmy strategię taborową wartości 2,5 mld zł, wydawało się to astronomiczną kwotą. W 2017, po analizie dowodzącej, że pasażerowie wracają na kolej, podjęliśmy decyzje, że zwiększymy inwestycje do 7 mld zł. Teraz mamy już 5 mld zł w kontraktach” - powiedział prezes PKP Intercity.

Nowosądecka firma Newag zakończyła pod koniec listopada tego roku dostawy 30 lokomotyw Griffin wyprodukowanych na zamówienie PKP Intercity w ramach kontraktu zawartego w 2018 r. Wartość całej umowy wynosi 551,4 mln zł brutto.

Reklama

Nowe lokomotywy elektryczne zostaną wykorzystywane do obsługi połączeń realizowanych przez PKP Intercity w całej Polsce.

W maju 2018 roku PKP Intercity podpisało z nowosądeckim Newagiem umowę na zakup 20 nowych lokomotyw elektrycznych EU160 Griffin, która następnie została rozszerzona we wrześniu ub.r. w ramach tzw. opcji o dodatkowe 10 pojazdów. Wartość kontraktu po rozszerzeniu wzrosła do 551,4 mln zł brutto.

Nowe lokomotywy rozwijają prędkość do 160 km/h. Spełniają wymagania rygorystycznych, europejskich przepisów Technicznej Specyfikacji Interoperacyjności. Pojazdy są wyposażone w europejski system sterowania pociągiem ETCS na najwyższym poziomie trzecim, który znacząco wpływa na podniesienie standardów bezpieczeństwa na torach. Lokomotywy posiadają również system zdalnej diagnostyki, pozwalający na monitorowanie ich pracy w czasie rzeczywistym.(PAP)

autor: Łukasz Pawłowski

pif/ je/