Zarząd Portu Gdańsk w konkursie wybrał właśnie operatora, które zajmie się nowymi inwestycjami. Zwycięzcą została spółka DCT Gdańsk, czyli operator dwóch istniejących terminali przeładunkowych. Teraz powstanie kolejny o nazwie Baltic Hub 3. W ramach przedsięwzięcia, którego szacunkowa wartość to 450 mln euro, powstanie nabrzeże o długości 717 m, głębokości 18 m (tzw. głębokowodne) oraz plac o powierzchni 36 hektarów. W ramach projektu zamontowanych zostanie też 7 suwnic zdolnych do rozładunku największych statków. Dodatkowo stanie też 20 automatycznych suwnic RMG, które będą obsługiwanie zdalnie przez operatorów. To wszystko pozwoli zwiększyć możliwości przeładunkowe o połowę – z 3 mln TEU (jednostka pojemności równa kontenerowi o długości 20 stóp) do 4,5 mln TEU.

Rozpoczęcie budowy nowego terminala zaplanowano na drugą połowę 2022 r., a jego uruchomienie przewidziane jest w połowie 2024 roku. Po ukończeniu nowego terminalu DCT Gdańsk stanie się jednym z największych terminali kontenerowych w Europie.

Konkurs na dzierżawcę kolejnych terenów gdański port ogłosił we wrześniu zeszłego roku. W postępowaniu zgłosiła się tylko spółka DCT. Od prawie dwóch lat należy do trzech udziałowców. Największym z nich (40 proc. udziałów) jest singapurski holding PSA International, jeden z największych operatorów terminali morskich na święcie. Oprócz tego po 30 proc. udziałów posiadają: australijski fundusz inwestycyjny IFM oraz Polski Fundusz Rozwoju.