Jak wskazano w Liczniku Elektromobilności opracowywanym przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego i Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych, zgodnie z danymi z końca kwietnia 2023 r. w Polsce było zarejestrowane łącznie 40 926 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV).

Pod koniec kwietnia 2023 r. po polskich drogach jeździło 73 695 samochodów osobowych z napędem elektrycznym

"Przez pierwsze cztery miesiące br. ich liczba zwiększyła się o 7201 sztuk, tj. o 71 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2022 r." – poinformowali autorzy opracowania.

Reklama

Zgodnie z opublikowanym w środę raportem pod koniec kwietnia 2023 r. po polskich drogach jeździło 73 695 samochodów osobowych z napędem elektrycznym. Flota w pełni elektrycznych aut liczyła 37 027 szt., a park hybryd typu plug-in (PHEV, ang. plug-in hybrid electric vehicles) - 36 668 szt. Liczba samochodów dostawczych i ciężarowych z napędem elektrycznym wyniosła 3924 szt., z czego BEV stanowiły ponad 99 proc. – zauważono.

"Stale rośnie też flota elektrycznych motorowerów i motocykli, która na koniec kwietnia składała się z 17 097 szt., jak również liczba osobowych i dostawczych aut hybrydowych, która powiększyła się do 541 305 szt. Pod koniec ubiegłego miesiąca park autobusów elektrycznych w Polsce wzrósł do 865 szt" – stwierdzono w Liczniku.

Pod koniec kwietnia 2023 r. w Polsce funkcjonowało – według raportu – 2768 ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych (5440 punktów), z czego 31 proc. stanowiły szybkie stacje ładowania prądem stałym (DC), a 69 proc. wolne ładowarki prądu przemiennego (AC) o mocy mniejszej lub równej 22 kW. Jak dodano, w kwietniu uruchomiono 69 nowych, ogólnodostępnych stacji ładowania (135 punktów).

"Warto odnotować, że w kwietniu padł rekord pod względem liczby nowo zarejestrowanych samochodów elektrycznych o DMC powyżej 3,5 t. Na polskie drogi trafiło ponad 30 takich pojazdów. Taki wynik cieszy, zwłaszcza biorąc pod uwagę brak dostępności w naszym kraju subsydiów adresowanych do nabywców samochodów kategorii N2 oraz N3" – ocenił cytowany w raporcie dyrektor zarządzający PSPA Maciej Mazur.