Jak przypomniano, Warszawski Rower Publiczny jest jednym z największych w Europie. Tegoroczny sezon jest jednak "pomostowym" w oczekiwaniu na modernizację i rozbudowę systemu. W ramach nowej jednorocznej umowy z operatorem liczba rowerów i stacji finansowanych przez Warszawę wróci do poziomu z 2016 roku. W oparciu o statystyki wypożyczeń zmieniamy też lokalizacje wybranych stacji.

Start nowego sezonu Veturilo zaplanowany jest na 1 marca. Operator systemu, firma Nextbike Polska, rozpoczął już rozwożenie rowerów po Warszawie. Z budżetu miasta zostanie sfinansowanych 300 stacji rowerów miejskich. Oprócz tego, tak jak dotychczas, dostępne będą osobne stacje zawierające rowery ze wspomaganiem elektrycznym (10 stacji) i dziecięce (6 stacji). Łącznie do dyspozycji będzie dokładnie 4560 rowerów.

ZDM przekazał również, że w związku z tym, że wiosna to początek sezonu budowlanego, to od początku sezonu zostanie wprowadzonych szereg drobnych poprawek w lokalizacji stacji. "Duża część z nich wynika z niezbędnej koordynacji z planowanymi pracami na drogach, w tym związanymi z budową nowej infrastruktury rowerowej" - wyjaśnił ZDM.

Reklama

Szczegóły są na stronie: https://zdm.waw.pl/aktualnosci/veturilo2021stacje/.